Kalaskalas!

Igår hade jag 25årskalas med några av de närmast sörjande, Tack! Alla som kom och Tack! För alla fina presenter jag fick! Jag hade inhandlat en box med vin till alla, dagen till ära, som gick åt, jag skulle ändå inte börja skolan förrän kl 12 nästa dag. Trodde jag iallafall, fram tills att Hanna från min grupp ringde och sa att det hade blivit något fel och att vi skulle börja nio istället.. Tackar för den! Inte för att det hindrade mig från att dricka vin dock. Sällskapsspel med sällskap fram till ett, innan dess tårta, kaffe, musik och skoj. Hela dagen idag har varit extremt seg och när jag kom hem lade jag mig direkt och sov till halv sju. Sedan dess har jag suttit och byggt ett eget bibliotek i databasprogrammet FileMaker. Det är INTE lätt. Lite kul men mest oerhört tråkigt. (Kan ju inte framställa mig som en total stude..)

Nu är äntligen första bokklubbsboken utläst, The Great Gatsby - ni minns. Måste säga att den tog sig en del på slutet trots att den mest var så . att . säga - överskattad. För att bryta av klassikerläsningen har jag nu börjat läsa Emma Hambergs "Linas Kvällsbok". Ja, det är den som går på bio just nu, tänkte jag skulle ha läst den innan jag ser den. Jag är ju en sucker för tonårskultur och har så varit sedan jag var kanske nio, tio sådär. När jag var liten tyckte jag det var spännande och såg fram emot att få vara med om sådant där med killar, disco och smink när jag blev större. När jag sedemera blev större var jag inte alls med om det där eftersom jag och mina vänner höll oss borta från allt vad killar och disco hette. Böckerna om sådana ämnen fick bli något slags substitut antar jag. Nu läser jag fortfarande dem med nöje. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att det ger en inre tillfredställelse att läsa om småttingar som måste begå sina egna misstag och vara med om sådant jag inte längre behöver oroa mig för. Tex "varför får jag aldrig bröst?" "Varför får jag aldrig mens?" "Varför får jag aldrig hångla?". Haha. Det löser sig. Mamma lärde mig att Allting ordnar sig tillslut. Detta är även min paroll.

...Utom kanske databasbyggandet som bara är ett jävla skit. Nu har jag släpat det ända hit..

Här kommer två bilder från gårdagens kalajs, alla som nu känner sig putt för att de inte fick tårta - Det kommer mera! 23/2 blir det 50årsfest här hos mig och Erik då jag och Martina slår ihop våra fester till en, börja ladda!

12040-149

Bea har bakat tårta, Erik vill vinka. Martina flashar sin body och Johan är diktator över Disko.

12040-148

Romantik på högsta nivån, för första gången i mitt liv har jag fått blommor av en man!



Kommentarer:
Postat av: Bea

Tack för en kul kalaskväll igår!
Nu e boken fix här också!
Bara så att ni vet.

Postat av: torbjörn

ååå...bara jag kvar då...paniken växer

2007-02-08 @ 08:59:13
Postat av: Karin

Det är bra Torbjörn, panika!
Och tack tack Erika, det var högst gemytligt trots smärre allergichock och smärtsam påminnelse om min klumpighet.
Hörru Erika förresten, en dag kommer det att straffa sig när man alltid lägger ut osmickrande bilder på sina vänner...

2007-02-08 @ 10:35:06
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: AL

Tack för allt!

2007-02-08 @ 11:50:34
Postat av: Kristin

Jag kommer på fest den 23:e jag.

2007-02-08 @ 12:57:12
Postat av: erika

osmickrande?! Vem är inte vacker som en dag på bilden??

2007-02-08 @ 13:19:18
Postat av: Martina

JAG exempelvis!!!!

2007-02-08 @ 14:10:54
Postat av: erika

mäh! det är väl inget fel på dig. Dessutom såg erik så rolig ut vid tårtan att jag var TVUNGEN att ta denna bilden. Men om du vill kan jag ta bort den..?

2007-02-08 @ 16:39:03
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Martina

Haha! Så känslig är väl knappast jag eller?

2007-02-08 @ 18:02:20
Postat av: Helena

Rena snyggegänget!Men frågan kvarstår:Var blommorna från Erik eller ej??

2007-02-08 @ 20:33:25
Postat av: erika

Självklart Helena! Annars hade jag antagligen skrivit någon bitter kommentar om att jag aldrig får blommor av Erik och bara av alla andra.. :)

2007-02-08 @ 21:15:10
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Linnea.

Åh! Jag har precis läst Linas Kvällsbok 1&2. Läste den när du frågade om boktips här(tror det var du eller så var det nån annan blogg) men vågade inte skriva nåt för alla verkade läsa så kulturella böcker och jag läste bara tonårsbok, haha. Tönt man är ibland. I vilket fall som helst så är den fullkomligt underbar! Så jävla mycket igenkänningsfaktor! Jag började till och med minnas saker som jag hade förträngt, haha!
Å grattis.

2007-02-08 @ 22:17:22
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: erika

Tack Linnea! Men hörru, töntigt med tonårsböcker?! Never!! Du snackar nu alltså med personer som i säkert ett år hade en plansch med Harry Potter på väggen i kollektivet.. (obs, säg det inte till någon) :)

2007-02-09 @ 01:16:25
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Linnea.

nej, asså, jag menade att jag var tönt för att jag inte vågade säga nåt, haha.

2007-02-09 @ 11:40:04
URL: http://www.philinea.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits