Med truten i snön


12040-154

Känner mig nästan tvingad att skriva någonting om vädret. Så sällan som snön faktiskt kommer måste man liksom reagera lite extra när den väl gör det. Vi var på konsert igår, jag och Karin och Torbjörn, och såg när Nouvelle Vauge spelade på KB. Konserten var bra, men jag kunde bara känna en lukt av sjukhus på hela KB, jag tror det var något medel på toaletterna, vilket störde en del. Men det var inte konserten jag skulle skriva om utan vägen dit och hem. Jag sitter mest inne och försöker skriva en tenta och hade därför inte varit ute på hela dagen innan. Sicken chock! Snöchock! Jag slajdade på skorna hela vägen till KB och förbannade samtidigt mig själv för att jag inte äger ett par skidor. Hade jag ägt ett par skidor hade jag nämligen kunnat åka vart som helst när som helst. Det var knappt några bilar ute just då, bara ett perfekt lager med snö. När vi sen kom ut och skulle gå hem hade K och T varken mössa eller luva på sig, dessa stadsmänniskor - tänkte jag och bannade dem. Jag ville vara ute och leka och åka pulka och springa till Pildammsparken och fotografera och allt möjligt, men det ville ingen annan. Möjligtvis Jon, men när han äntligen ville var klockan två på natten och då ville jag gå och lägga mig.

Så idag när jag kom ut på gården såg det ut som på bilden. Härligt, tänkte jag, och bannade mig själv för att jag inte ens äger en pulka som jag hade kunnat ha kul med. Dock ensam då Bea är i Edenryd och hon är den mest tänkbara pulkaåkaren.. Men ensam kan man väl vara, tänkte jag, och gick med raska (vingliga och sliriga) steg till den kända sportaffären - där de inte sålde en enda pulka! Kvack! De hade iallafall några få tefat kvar så jag köpte en styck tefat och vände kappan mot backen i Pildammsp. Väl där såg backen oerhört skräckinjagande ut, mest för att det i bottnen på backen bara finns stenar och stolpar och en sjö och buskar och ett hus och en väg, samt att det inte alls går att styra ett tefat på något vis. Jag styrde kosan istället mot de små barnbackarna där andra barn åkte. Satte mig med mina fyra nyinköpta Sofiero i famnen och åkte ner. ANTIKLIMAX. De lux. Backen var ju pytteliten. Efter ett åk gick jag därifrån. Dock alldeles lägligt, eftersom jag då lyckades se en pappa med en ettåring som åkte lite längre bort. Roligast var när pappan skulle åka i pulkan och lyckades fastna i barnet som fick åka hela backen ner med truten i snön. Den låg alltså på mage och bara plöjde snön, pappan märkte ingenting. HAHA. Det såg så roligt ut att jag började skratta högt för mig själv. Sen gick jag hem.

Poängen var: JAG HAR ETT PULKASUBSTITUT!! BEA KOM HEM!!

Ganska kul förresten, eller förnedrande, var när jag gick hem och passerade Tom Titz Fritz korvkjosk. Ägaren var ute och skottade snö och frågade mig om jag inte hade haft det kul. (Antar att han såg mig när jag gick dit, och att jag nu kom tillbaka efter typ fem minuter). Jag tyckte visst att jag hade haft det kul. Då tyckte han att jag skulle försöka ta med mig en kompis nästa gång. Jamen ÅLRAJT, jag fattar! Jag är för stor för att gå till parken och åka pulka, just rub it in my face!!

Kommentarer:
Postat av: Bea

Kan inte du komma hit!!! Här finns både pulkor o dagisbacken o jag o mamma gick precis en promenad i meterhöga drivor! Men varken M eller P vill åka pulka med mig.. Jag kommer imorgon o då kan vi åka, ok? Ska se om jag hittar den där hjärtformade åksaken som ska finnas här..

Postat av: erika

Alltså, tefatet är ganska stort, som en pulka fast rund! Bättre än lapparna! Ta med en pulka istället!

2007-02-22 @ 16:38:11
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Kristin

Men JAG vill åka pulka! Varför frågar du inte mig? Jag bor jättenära pildammsparken också ju!

2007-02-22 @ 17:34:39
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: erika

Vet du vad Kristin? Jag var extreeemt nära att ringa och fråga dig eftersom du skulle tänkas vilja, men så tänkte jag att du säkert var så duktig och skrev på din artikel och så började jag tänka på att jag nog också behövde det och så gick jag hem.. Nästa gång!!

2007-02-22 @ 17:44:52
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Anonym

Hörru Erika, jag talade om för dig att jag glömt båda mina mössor på olika ställen nyligen och DÄRFÖR gick mösslös! Storstadsmänniska okej, men inte helt retarderad (som torbjörn, haha).

2007-02-22 @ 18:21:49
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Kaja

Denne har tvenne rövalappar. (Det heter så i Helsingborg. Röva uttalas icke som det röv/-a man är van vid, utan öet är snabbare (fan, jag har försökt med femton olika förklaringar på hur det uttalas, men det GÅR inte, (HJÄLP MIG BEA!), får förklara på lördag)). Du kunde fått låna min ena rövalapp.

2007-02-22 @ 18:23:32
Postat av: erika

hehe jag vet, ville bara framställa mig själv i så bra dager! Hoho.

2007-02-22 @ 18:24:53
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: erika

Kaja, jag vet precis hur det uttalas. Tänker man Söderdahl vet man - eller hur?

Och VARFÖR har du inte sagt det innan?!?

2007-02-22 @ 18:54:11
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Kaja

Men det är väl självklart?!?!?! Ska jag behöva berätta att jag har en mobiltelefon och en fågelbok också ellorh? (JA, jag har en mage!).

2007-02-22 @ 23:28:26
Postat av: erika

HAHA en mage?! är det sant?! .......

2007-02-23 @ 02:47:33
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Kaja

Ja! Tänkte att du kanske fortfarande tvivlade efter alla dessa år. Tänker man Söderdahl har man hamnat rätt ja, detta förmodligen eftersom jag lärt mig hela begreppet rövalapp i samband med en skidtur till Vallåsen tillsammans med den yngsta representanten i denna familj. När hon och jag valde att åka skridsko istället för skidor kom några Helsingborgsbarn fram till oss och frågade varför vi inte åkte pulka istället. Vi förklarade att vi inte hade någon pulka, och då fick vi erbjudandet av en liten tösabit: "NI KAN FÅ LÅNA MIN RÖVALAPP"! Strax därefter kom barnens vuxna skötare och hämtade bort dem, endera för att de tänkte att vi säkert var farliga, eller mer troligt för att rädda oss (hon var faktiskt extremt jobbig hon med rövalappen).

2007-02-23 @ 18:25:05
Postat av: Vemundragne

Great site

2009-04-09 @ 09:12:54
URL: http://vemundragne.myblog.de
Postat av: Berit

Fy fasen vad elak du är! Hur kan du tycka att det är roligt när ett barn gör sig illa??!!

2012-03-21 @ 09:41:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits