Saker som hände i helgen

I fredags eftermiddag cyklade jag till Mobilia och inhandlade min nya telefon. Den största fördelen med den är att den är estetiskt tilltalande. Annars är den tyvärr inte speciellt tilltalande. Ljudet är skränigt, knapparna smala och väckarklockan är bara ett vibrerande ljud som borrar sig genom hyllan den ligger på och rakt in i min hjärna. Jag tror att jag vänjer mig. Eller tror jag att den kommer att gå sönder så snabbt som möjligt bara för att jag avböjde att köpa till en skadeförsäkring som hade ruinerat mig.

12040-137

Telefonen. Nokia såklart.

I lördags gick jag och Bea på promenad. Vi såg bland annat pulkaspår och ett gummiband, samt konstiga bubblor i vattnet i Slottsparken som om det vore en bubbelpool. En Gräsand trodde nog att det var en bubbelpool för den simmade dit och njöt en lång stund. På kvällen bjöd Bea på middag hos sig. Rödbetssoppa som var väldigt god, samt kakor till efterrätt. Sen bråkade jag och Erik med varandra hela natten och blev inte vänner igen förrän vid tvåtiden på söndagen. Vid tretiden åkte Erik och Olof iväg och kom tillbaka med min julklapp från Erik som var en fotoskrivare. Funkar hur bra som helst! Samtidigt virkade jag färdigt en mössa som jag gav i present till Erik. Allt fick ett lyckligt slut. Idag kom jag till skolan en timme för tidigt eftersom jag läser fel på schemat varje dag. Ambitiös som jag är pluggade jag under den timmen och kan därför spendera en stund framför datorn nu med nonstop och te. Yummi!

12040-136

Mössan. Fin va?!

Kommentarer:
Postat av: Ola

Jo, den är fin. En av de märkligaste händelserna under min helg är att jag tyckte mig (med mer än 90% säkerhet) observera ert klanöfverhufvud G. Svahn körande bil genom Staffanstorp (!) på lördagen, någon gång typ kl 12-13. Och nej, jag brukar inte se syner. Men han kan såklart ha en dubbelgångare för varför skulle Pappa Svahn köra bil genom Staffanstorp?

Postat av: erika

Ola, jag tror att du såg alldeles korrekt. Det var ju nämligen en konstutställning där med en viss herr Hasse... Men vad gjorde du där själv?!

2007-01-29 @ 21:47:47
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Bea

Jo, men det var säker rätt. De (G+B) for nämligen på utflykt för att titta på Hasses utställning, och Staffanstorp ligger väl inte helt långt därifrån?

2007-01-29 @ 21:48:02
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: Bea

Haha, vi är ju helt galet synkroniserade sis!!

2007-01-29 @ 21:49:54
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: Ola

Jag var ute och skådade med en kompis och vi svängde just in på Statoil för att han skulle köpa snus. När vi väntade på att det skulle bli fritt att korsa vägen passerade en bil och......eh, det såg ju ut som Guran:-) Kopplade aldrig till Hasses utställning (fin!) trots att vi själv var där senare på eftermiddagen. Och jo, galleriet är precis utanför Staffanstorp.

2007-01-29 @ 22:08:38
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: AL

jag vill också ha en mössa!!!

2007-01-29 @ 23:23:48
Postat av: Helena

Saker som händer nästa helg....Följa med??

Invigningskonsert för Folkmusikår i Skåne 2007!

På Scen:
Ranarim
Skanefolk.se
Skånekursen

Plats: Lunds Stadshall
Tid:lör 3e feb 19.00
Inträde: 120:- (60:- under 18)

2007-01-30 @ 10:38:43
Postat av: erika

mjäääääää... du vet hur jag funkar :)

2007-01-31 @ 17:23:40
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Helena

med öl då?

2007-02-01 @ 18:57:10
Postat av: erika

menmen vi ska ju kolla på melodifestivalen (haha ja döda mig) o dricka öl!

2007-02-01 @ 19:39:03
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits