Skivan i hyllan

Tack för boktipsen! När jag la upp min blogg igår trodde jag inte att jag skulle få ett så fysiskt svar som jag fick i morse (eller, ehrm.. jag vaknade klockan ETT.) Boktipset kom som ett brev på posten. Ja, faktiskt kom en bok i ett brev bland posten. Det var en tävling jag vunnit på Lottens blogg angående vilket av fem påståenden som var fel. Jag svarade fel men lite rätt och vann en bok! Man tackar!
Boken som blir min nästa läsning är dock varken den eller någon annan av era tipsböcker, även om jag vill läsa dem någon gång. Valet föll på S/Y Glädjen av Inger Alfvén. Nån som har läst den? Erik hade lånat hem den från sin farmor och tyckte den verkade ångestfylld och bra. Jag ska läsa och se. Ännu så länge stämmer det han sa.
Artikeljävulen kämpar jag på med, trots att jag sitter framför datorn heela dagen tror jag att effektiv arbetstid blir ungefär en timme. Vart tar resten av tiden vägen? Dunno.

Här kommer dagens tips. Idag handlar det om musik. Två skivor har snurrat i datorn hela dagen. Inte för att de snurrar så mycket när man har laddat ner dem.. Vad gör musik nuförtiden? Den har ju AllTid snurrat! Utom när man spelar live förstås. Hm. Aja, spelas då. Två skivor har spelats i datorn hela dagen. Den första är :

12040-123

The Sleepy Jackson - Lovers
Mycket bra skiva, tack Ola för tipset!

Nästa skiva köpte jag på accelerator i somras. Tog hem den och lade den i min stereo som stod i köket  och som för att sladden skulle räcka till kontaktuttaget fick ha två förlängningssladdar mellan sig och väggen. Hur det nu var så gick GrannenMartins bil sönder en dag i juli. Det var något med avgasröret. Jag kom hem från stranden en eftermiddag och såg Martin och Erik ligga under bilen med redskap och verktyg till vilka de behövde ström. De hade då tagit förlängningssladdarna från min stereo och kopplat dem från Martins lägenhet på första våningen och sedan ut genom fönstret där de hade parkerat bilen så nära de kunde. Det var en rätt rolig syn, men det viktiga här var att sladdarna aldrig riktigt hittade tillbaka till köket. Den ena hamnade vid min dator när jag köpte den i augusti, och den andra har jag ingen aning om var den är. Skivan låg dock kvar i stereon. Stereon som inte hade någon ström. Eftersom den stod i köket och eftersom den där stod i en ranglig bokhylla bredvid en hög rasriskerande böcker var jag aldrig direkt sugen på att dra ut stereon och koppla in den någon annanstans bara för att få tag på skivan, så den blev sittande och jag började intala mig att den nog inte var speciellt bra ändå när allt kom omkring. Men se det var den ju! För någon vecka sedan blev vi nämligen sugna på att kunna höra musik i sovrummet. (nej, inte så era snuskisar) och bar helt sonika in den, pluggade in kontakten och ut for skivan! Och den var jättebra! Så var det med det. Bilen skrotades när Martin seriekrockade på nobelvägen i höstas, sladdarna kan sitta där de sitter, bokhyllan ser svag och tragisk ut i köket och är mest ett hem för gigantiska massor tidningar som vi aldrig kommer loss att bära ut till pappersinsamlingen. Men skivan består!

The sixth great lake - Up the country

12040-122

Så nu: Vad ska jag lyssna på imorgon när jag skriver om hur marknadsföringen har påverkats av att de elektroniska resurserna på biblioteken ökat?


Kommentarer:
Postat av: AL

eh jo! klart ni skulle ha stereon i sovrummer för du-vet-vad-musik! ;D

är det ett elephant 6 band? (ja 10 indiepoäng till mig!!!)

2007-01-09 @ 23:49:46
Postat av: Lotten Bergman

Jag läste S/Y Glädjen 1900 ... håll i dig ... 1983. Dock var jag sjuk i halsfluss och led nästan lika mycket som de gjorde, där på båten.

Kåseriboken ska ligga på toa! Man blir lätt mätt annars. Och den främjar matsmältningen, har jag hört.

Postat av: erika

Al: sorry, inget elephant 6 band. Plugga på din indiekunskap tack. :)
Lotten: Hm.. toaläsning.. intressant. Det får bli morgondagens bloggämne!

2007-01-10 @ 01:05:55
Postat av: Ola

Kul att du gillar Sleepy Jackson (inte Jacksons:-)!Ska kolla in den andra, det enda jag hört med dom är en jullåt och den är bra.

2007-01-10 @ 08:50:23
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: erika

woops! ska genast fixa!

2007-01-10 @ 12:37:06
Postat av: Maria

Tack för ditt lyssna-på-musik-till-tentan-tips. Jag har tips till dig också: France Gall, gärna Lounge legends. Det kanske kan låta som konstig pluggmusik, men den har funkat jättebra för mig genom tiderna. Man håller sig alert, men den stör ändå inte för mycket.

2007-01-10 @ 14:39:53
URL: http://myflowerlikelife.blogspot.com
Postat av: Noaalida

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2009-06-15 @ 13:23:18
URL: http://noaalida.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits