Det där med livet



12040-323

Dagens I-landsproblem: De sa att det skulle bli regn idag så jag cyklade direkt hem från jobbet och duschade av mig jobbsvetten. Nu är det 25 grader och strålande sol, dvs badväder delux. OCH HÄR SITTER JAG MED NYDUSCHAT HÅR.

Har, på tal om mitt liv and I, märkt att jag isolerar mig snabbt ifrån omvärlden. Om Erik inte är hemma och jag inte träffar någon annan på en kväll blir jag väldigt tystlåten på jobbet dagen därpå. Sen cyklar jag hem och känner att jag inte vill träffa någon alls. Vill bara vara med mig själv. Ensam. Tyst. Då är det bra att aktivera mig igen. Snart blir det kvällspromme.

Bada? Inte bada? Bada? Inte bada?

...Kan man duscha två gånger på en dag?

...Kvällspromme med kvällsdopp?

Kommentarer:
Postat av: karin

hmm.. på tal om det där med att isolera sig undrar jag lite om du glömt bort att vi bestämde fika idag eller om du valt bort istället. well well, kvällspromme är väl bättre för figuren.

2007-07-17 @ 17:27:28
Postat av: erika

Mäh, träffas är väl träffas?? Fika eller promme, kontentan är väl att man ska göra nåt tillsammans? Eller träffar du mig när du egentligen bara vill träffa kaffet? :(

Postat av: erika

Och nej, jag hade alltså inte glömt att vi skulle fika! :)

2007-07-17 @ 17:35:59
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: karin

haha, nä, men vi bestämde fika inte träffas och nu var det mer så att du bestämt promme med andra och fråga om jag kanske vill hänka. det är INTE samma sak. jag vill ju vara numero 1 ibland!

2007-07-17 @ 17:37:02
Postat av: Karin SN

Bada! och det är skönt att isolera sig ibland. Bara man kan bryta det med lite trevlig social kontakt ibland. och som bibliotekarie kan jag ju säga att det alltid finns böcker- men det är inte samma sak. själv valde jag fika på kolonin idag. Kolonistuga är världens bästa. Älskar stuga 500m från lägenheten. Ska sätta in skrivbord där så jag kan använda den till att plugga och skriva. Lyx.

2007-07-17 @ 17:50:07
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: erika

Neee ok jag kan hålla med om att det lät så, men du var faktiskt numero uno prio. Sen messa Martina o föreslog promme så tänkte jag att man kunde sammanföra, allt för att vara alla till lags. Liksom.

2007-07-17 @ 17:50:48
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits