Stackaleliiten

Ååh, när jag kom hem i eftermiddags satt en tufsig liten måsunge på gården och grät. Jag antar att den hade försökt flyga själv men inte riktigt klarat det och ramlat ner på gården. Nu är ju vår gård ganska liten och inte alls en bra startbana för en tufsig fågelunge så den gick mest omkring och grät medan mamman och pappan satt på tak runt om och ropade på den att ändå försöka. Jag tittade en stund men gav upp och tänkte att det är bäst de reder det själva, om inte annat ser väl Kaj vad som händer när han kommer ikväll och hjälper ungakräket. Så tänkte jag.
Nu när musiken tystnat och lampor släckts i mitt hem hör jag gårdens alla läten. Och tufset gråter och gråter fortfarande. Det värsta är att det verkligen låter som ett barngråt - fast i fågelversion dårå. Varför hjälper ingen den? Kaj, var var du när du behövdes som mest?!

Fråga: Har jag blivit en tant? Lägg här till att jag börjat tvätta samt torka och återanvända små PLASTPÅSAR.
Svar: Ja. Annars möjligtvis en tönt.

Kommentarer:
Postat av: kari

jag brukar också tvätta och torka små plastpåsar. Det har vi i arv efter vår mor. Man kan ju försöka mota ut den lilla måsungen, med risk för attacker ovanifrån. En håv kanske. Sedan springa snabbt som attan ut till området med bassängen nära dig...

2007-07-13 @ 07:49:16
Postat av: mirijam

Hm. När jag ställer mig tantfrågan brukar mina vänner dubbelkolla med mig om jag dessutom gör plastpåse-grejen. Om jag INTE gör det säger dom åt mig att andas ut. Det verkar vara the ultimate tant thing.
Sorry.

Postat av: Karin

äh, du är bara tant och tönt i bloggarvärlden. i verkligheten har du saker som väger upp plastpåstvättandet.

2007-07-13 @ 13:51:06
Postat av: Kristin

Oj vilken fin version av måshistoria du har. Det finns en sån på jobbet också som tufsar omkring och jag är livrädd varje gång jag ska gå förbi för föräldrarna sitter på varsin pelare och skriker varningsrop åt alla som går i närheten och för några veckor sedan blev folk attackerade där.

2007-07-13 @ 15:16:28
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: erika

Damn och ja, verkar ju ha lite av båda vilket förhoppningsvis is a good thing..
Men Kari: En håv? en HÅV? VEM äger en Håv? Inte jag iallafall!

2007-07-13 @ 20:08:43
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits