Dagens IQ

Jag har alltid tänkt att jag fått bra betyg i skolan pga att föräldrarna kände alla lärarna. Tänkte att de var extra snälla när det kom till betygsättning eftersom systrarna hade så bra betyg innan mig. Tänkte att jag fick bra betyg i skolan mest för att jag ägde förmågan att charma lärarna, att jag liksom hade en gigantisk korg med blanka äpplen på ryggen. Tänkte att lärarna gillade mig eftersom jag var den som av dåligt samvete för alla slackers i klassen engagerade mig i olika styrelser och skrev i skoltidningen (o herregud sicken stude jag var!).

Men ICKE!! Jag var helt enkelt duktig och smart och (fick inga killar och blev aldrig bjuden på de där festerna och var helt enkelt den lilla fula ankungen som hade ett alternativ och det var att plugga) och faktiskt intelligent! Vilken revansch för mig själv!

Prova testet
Här, men få för guds skull inte högre IQ än mig!

image278

image279

Nä det kunde man inte tro hörru!

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Det finns ingen chans i världen att jag skulle få bättre. Jag är sämst på sånt där. Jag brukar tänka att min intelligent ligger mer på det sympatiska planet.

Postat av: Kristin

Jag fick exakt samma som du.

2007-06-05 @ 13:27:39
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: Bea

Som storasyster var jag ju bara tvungen att få bättre.. :)

2007-06-05 @ 15:24:28
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: kari

den ännu större var också tvungen att vara bättre.

2007-06-05 @ 15:43:47
Postat av: maja

och den yngre var ooockså bättre :)

2007-06-05 @ 16:45:48
Postat av: henrik

Mrrrrn, ja fick ju också 120, ja tror de är en egoboost sida de där... eller så är vi väl grymt smarta allihopa! ;) nu blir de snart dricka... mmm

2007-06-05 @ 16:47:08
URL: http://pigge68.blogg.se
Postat av: erika

äsch, för alla som var bättre än mig skyller jag på att jag gjorde testet på sena kvällen med stark hunger i kroppen. Eller får jag väl återigen börja tänka som jag skrev i början. :(

2007-06-05 @ 18:52:35
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Jon

121 :D

2007-06-05 @ 22:03:06
Postat av: erika

hehe, ja vi är nog alla rätt smarta. Eliten brukar ju enda upp tillsammans :)

2007-06-05 @ 22:24:08
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Karin

Haha, 125! jag är smartare än du!
fast det kanske är fusk när man administrerat liknande test innan och är inkörd i tänket...

2007-06-06 @ 18:46:33
Postat av: love

bajstest
(men jag fick iaf nästan full pott på ordförståelsen)

2007-06-07 @ 17:25:50
Postat av: Eriks syster

Full och dum, fast ganska smart: 118
Nykter: 123

2007-06-08 @ 23:46:48
Postat av: Karin Stjärne Nordqvist

Frust, ja IQ. När ADHD testerna gjordes på mig fick jag efter ett antal timmars testning (en sådär 6-7) reda på en massa kul om mig själv. Att jag är en potential trafikfara tillexempel. Och så mitt IQ. Det var kul, 120 point där. Men det här testet skulle jag inte våga göra, tänk om jag får annat där ;-)

2007-06-11 @ 18:09:42
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: Karin Stjärne Nordqvist

Gick in och kollavad IVs test bygger på. Det är det omtalade Wais testeet jag gjorde. Måste säga att det var en väldigt rolig upplevelse! Även om man blev lite konfunderad ibland varför de undrar så knasiga saker. Konstaterades gjorde att min kurva är en väldigt typisk ADHD kurva och mitt arbetsminne suger. Det var något annat också men jag har inte resultaten framför mig just nu. Totalpoängen var ändock bra. Så nu äntligen vet jag varför jag under hela tiden i skolan varit kombinerat skittrött och uttråkad. understimulerad med koncentrationsförmångan skitkass. Så är det!

2007-06-11 @ 18:12:59
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits