Olof funderar


Traderahumor

"Den här bilden gör mig så himla glad. En vän till mig köpte denna fantastiska stol på Tradera häromdagen. Fick den för vrakpris, var mycket nöjd. Läste inte texten i annonsen så noga, såg direkt att det var precis stolen han var ute efter.

Men. Det visade sig. Att. Stolen är 6 cm hög och hör hemma i ett dockhus. En dockhusstol! Som ser verklig ut på bilden! Det är så fantastiskt roligt. Nu återstår frågan: vad ska han göra med stolen? Ställa bredvid datorn som en påminnelse att inte Traderashoppa på bakfyllan? Använda som en liten hylla för något? Ställa sockerbitar på den när han bjuder på kaffe?"

image177

Jag hittade detta förskräckligt roliga blogginlägg för en stund sen på
Carolynas blogg och skrattade högt. Erik och Olof undrade vad det var som var kul och jag läste upp första delen för dem.

Olof: Men! Läste han inte texten innan eller?
Jag: Nä det verkar inte som det..

Jag fortsätter läsa om vad han ska göra med stolen.

Olof funderar och säger sedan (på fullaste allvar): Jamen eller kan han köpa ett dockhus till den. För då kan han bygga ett dockgarage och ställa dockbilar och motorcyklar i det. Och sen kan han måla docktavlor och hänga i huset. Och sen kan han önska att han var en docka..

Sweet sweet Olof. Nu vet jag precis vad han ska få nästa gång han fyller år, dvs när han fyller 31.

Kommentarer:
Postat av: carolyna

jag kan sätta dig i kontakt med en person som säkert säljer en fin dockhusstol för en billig penning.

Postat av: Bea

Å, så himla bra sagt av Olof! Han e fin han! Roligt också att fokus låg på garaget, med dockbilar o motorcyklar.. (På tal om dockor o deras liv o leverne tänker jag på hon du vet i den där barnboken som klättrade med sitt paraply i den där duken).

2007-03-29 @ 11:38:08
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: Kristin

Hur har det gått med the home assignment? Jag skickade in min halv två inatt jag.

2007-03-30 @ 18:39:28
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: erika

läs ovan! skickade in min vid tolv prick idag..

2007-03-30 @ 19:03:39
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits