Rolighetsfaktorn

När jag hade postat det förra inlägget kollade jag vad jag hade skrivit för ett år sedan. Det var bara kanske fyra inlägg under hela mars 2006, men ack så mycket roligare och positivare jag skrev. Vad har hänt? Jag som ser mig själv som en mycket mer mogen och harmonisk person nu än vad jag uppfattar att jag var, och så var jag roligare DÅ?! Kanske är det så att våren inte satt igång ännu. Kanske är det så att jag den senaste månaden läst en mix av Alfons blogg och "Ängeln på sjunde trappsteget" och bara varit nedslagen på grund av deras innehåll. Kanske är det så att skolan äter upp allt som heter fritid, skoj, lek, fantasi och avslappning. Kanske är det så att jag sitter alldeles för mycket framför datorn, vilket har lett till att det känns som om att mina axlar håller på att hoppa av min kropp. Som om jag vore av dockmaterial. Kanske är det även så att ungefär 95% av alla jag känner har gjort slut med sina respektive detta året. Och det är ju inte det allra roligaste när det händer. Jag vet inte hur man skriver roligt längre, jag tror jag har tappat förmågan. Ett tag kunde jag posta ett inlägg och sedan sitta och skratta när jag läste igenom det på bloggen. Det händer sällan eller aldrig numer. När jag läser nu känns det mer och mer som att jag är Gubben Pettson som sitter och är sorgsen och bitter när det är höst och grått och dimma.


Men nu får det faktiskt bli andra bullar. Tills jag kommit på någonting kul postar jag två bilder från när jag och Erik skulle steka hel färsk fisk för första gången och inte visste att man skulle ta bort huvudet och fisksvansen först. De fick inte riktigt plats i stekpannan och det var ganska roligt. Imorgon klockan halv elva är veckans hårdaste skolarbete klart och jag kan då koncentrera mig på att göra färdigt februariskivan. Den är på gång!

image160

image159



Kommentarer:
Postat av: Ola

Du skriver roligt. Du skriver dessutom roligt om sånt som är tråkigt och det är verkligen inte det lättaste. Så du är bra. Heja Erika!

Postat av: Karin

Yayks, vad osmakligt det ser ut. Vad är ni, grizzlybjörnar?

Ska vi tävla om blogg gone bitter eller? Det är svårt att vara positiv när det är ens egna förhållande som sprukit. Ert är ju typ det enda som håller. Du borde vara lite självgod istället!

Nä, vet du, jag tycker att det varit lite mycket tråkigt och skola och skitigt på senaste i allmänhet. Kan vi inte göra våren till bästa ever? En lång lyckotrip med folla i park och uteserveringar och fina kjolar. Det är vi baske mig värda allihopa!

2007-03-07 @ 09:57:18
Postat av: ma

....fick ännu ett gott morgonskratt! TACK! Tyckte först att ni inte hade RENSAT fiskarna heller men det var väl bara en synvilla??? Blev de goda eller?

2007-03-07 @ 10:00:09
Postat av: Bea

Grizzlybjörnar; hahahahaha!!

2007-03-07 @ 10:19:47
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: erika

Ma: de var affärrensade, dvs lite slafs kvar som dock sköljdes bort i vasken!

Ola: Du är så bra på att ge beröm, tack!

Karin: Grizzly?! Hahaha! När vi åt upp dem var de faktiskt så goda att jag genast ville flytta ut i skogen och fånga fiskar och grilla dem över öppen eld. Men det gör nog inga grizzlys..

2007-03-07 @ 11:56:42
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Martina

Karin - Jag håller med dig, vår, fågelkvitter, öl och inga män mer än två timmar i taget! Det ska bli min paroll

2007-03-07 @ 12:43:41
Postat av: AL

orkar du två timmar amrtina. du vet, åldern tar ut sin rätt

2007-03-07 @ 14:10:57
Postat av: Helena- en 5 % are

Hahaha. Jag brukar faktiskt skratta när jag läser din blogg. Och skrattar man inte när man läser texten, så skrattar man när man kommer till kommentardelen. Annars sällar jag mig till de bittra tanterna rätt ofta :)Fast jag bloggar inte.Kanske hade varit något. I så fall hade jag haft en bild från i går kväll med en man i kalsonger som diskar upplagd kanske. Så borde man ha det oftare.
Nästa vecka kan vi väl ha det ROLIGT (mycket vuxenpoäng i att planera sina rolighetsstunder långt i förväg och bygga upp förväntningarna för att sedan uppleva platt fall(?))
Jag ska skriva tenta på fredag och efter detta roliga bloggläsande kan jag kanske t.o.m. vara redo att ta tag i kompostens uppbyggnad och rening av jord från kreosoter igen....Gogogo!

2007-03-07 @ 14:57:33
Postat av: Karin

Martina - Fett med deal!!

2007-03-07 @ 16:17:57
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Martina

Ladytron på Inkonst den 5:e april, I wanna go, vem vill hänka?

2007-03-08 @ 13:35:15
Postat av: erika

jaaaag!! vad kostar det?

2007-03-08 @ 15:12:36
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Martina

typ 140

2007-03-08 @ 19:25:12
Postat av: AL

nejnejnej! inte ladytron! EMMON nu på tisdag! arrrrrgh!!! vem går med mig?!?!?!

2007-03-08 @ 22:09:21
Postat av: Ola

Ladytron är bra. Finns nog viss risk att Ola in Space kommer att bevaka den konserten. Jag tror också att den konserten egentligen skulle vara på Debaser, men de har skjutit upp sitt öppnande med en månad så det blev Inkonst i stället. Vilket inte gör något.

2007-03-08 @ 22:34:10
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: erika

emmon, ja kanske. Eriks exs lillebrorsa ska vara förband.

2007-03-08 @ 23:55:34
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Anonym

Al: Men passar Emmon din tuffa punkstil? Hon är synth Muhahahahahahaaaaaa

2007-03-09 @ 09:05:47
Postat av: AL

emmon får bli min fru vilken dfag hon vill, jag väntar. punk eller synth, haha!

2007-03-12 @ 18:59:45
Postat av: Anonym

Kan då tyvärr meddela att hon är ihop med en i Melody Club

2007-03-12 @ 19:42:21
Postat av: Timnikita

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2008-12-12 @ 15:38:16
URL: http://timnikita.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits