This life


En helt vanlig dag hemma hos mig ser ut ungefär såhär:

Eriks klocka tutringer utan att han vaknar. Jag vill sova mer och armbågar honom argt i ryggen och säger "Stäng av!" argt. Två minuter senare ringer min egen telefonväckarklocka, som jag snoozar, och så håller vi på ca 20 minuter. När det är en kvart kvar innan Erik ska vara i skolan och jag ska sitta på bussen rusar vi upp och gör våra morgonsysslor. En snabb puss och sen rullar Erik ut med mopeden och är borta för dagen. Jag fixar två mackor som jag äter på vägen till bussen. Utom när det regnar då jag istället lägger dem i en liten påse och äter dem på bussen. Snabb promenad till Södervärn alltså, Metro inhämtas i en låda - jag gillar inte de som delar ut. Förresten delar de inte ut Metro längre och det är bara den jag står ut med. Hellst åker jag till skolan fem minuter innan resten av klassen då jag vill sitta tyst och stilla och morna mig. Vem orkar vara social när man precis vaknat? Inte jag iallafall.
Framme i Lund går jag promenaden till skolan utan besvär och väl framme tar jag en liten kopp automatkaffe (om jag inte haft 12 kr redo på Södervärn och handlat på Pressbyrån dvs) och sätter mig för att morgonprata med de tidigaste i klassen. De tidigaste är jämt de från andra städer än Lund och Malmö, dvs Kristianstad och Helsingborg. Sen kommer Kristin och då är det dags att intaga vår vanliga sittplats i salen. Alltid samma. Alltid samma långa kille framför som gör att jag dels inte kan se föreläsaren och dels kan somna lite första timmen eftersom föreläsaren inte ser mig.
Sen håller skoldagen på fram tills att den är slut och man ska hem igen. Är det en bra dag kommer man hem vid tre, är det en dålig som igår kommer man hem vid sju. Men då hade jag jobbat också. Väl hemma brukar Erik vara hemkommen innan mig och sitter vid sin dator och kollar på tv-program om en man som bygger om bilar och motorcyklar. Det är sådant jag låter honom se utan att be om lov. Typ det enda. Annars kan jag bli ganska arg, om han tex ser en film som jag också vill se, eller Mythbusters eller Top Gear. För det är ju inte som att jag kommer ladda hem det själv och se dem i min ensamhet. Därför blir jag arg på honom. Nå, jag blir inte arg nu iallafall, han sitter där och jag sätter mig vid min dator och bläddrar bland dagens nyheter i bloggarna jag följer. Det tar ungefär en halvtimme. Sen gör jag om proceduren, och så sitter vi tills klockan är ca sju och vi börjar bli hungriga. Halv åtta kommer vi iväg till affären och halv tio -tio är maten klar. Då håller vi båda på att dö och är mest arga på varandra. Så äter vi och ser något som vi vill se på tv, sen sitter vi lite till vid våra datorer.
Vid tolv brukar vi tänka att det är läggedags. En sista rajd bland bloggarna och så tandborstning. Vi borstar tillsammans nästan varje dag. Det är den stunden vi faktiskt umgås med varandra, annars mest ser vi varandra i andra änden av rummet. Sen läser vi en stund och retas och skojar och sen somnar jag för att jag alltid är så trött. And so our life goes on and on and on.

Bara ibland blir det såhär spännande:

12040-158

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Oh. My. God!

Postat av: erika

Jag tycker mest det är en estetiskt fin bild, därför ville jag visa den. Inte för att han är naken. Obs: den är godkänd av huvudpersonen! :)

2007-03-06 @ 18:24:23
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Anonym

Man kan köpa stor kaffe för bara 10 pix på ett café på vägen mellan bankgatan (eller bangatan? där 131:an stannar). Rekommenderas. Fast det öppnar först 10.

2007-03-06 @ 18:37:22
Postat av: Karin

ja, det är alltså jag som ger kaffetips

2007-03-06 @ 18:37:52
Postat av: erika

Oouch, aldrig skulle jag ta 131an! Alldeles för lång väg att gå till skolan! Men tack för tipset dock, kanske på en hemväg nångång.

2007-03-06 @ 18:39:43
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Karin

Mmm.. det är nog mest value-kaffe som Lund har att erbjuda!

2007-03-06 @ 20:26:57
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Victortirill

Hello, any body here???

2010-06-22 @ 13:59:26
URL: http://victortirill.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits