På cykel i Skåne

Nu har jag påbörjat min sista vecka för terminen i skolan. Det firade jag genom att cykla till Lund. Tack för den, csn - som den glada ramsan går. Anyway, det var dimma och det var långt och det var svettigt och det var fullständigt njutbart! Tänk att det bara tar en dryg timme att komma från Möllevången i Malmö till Kulturanatomen i Lund. Jag som trodde det var flera mil dit! Dessutom hade jag beräknat min tid perfekt och dök upp i skolan tre minuter innan vi skulle börja. I know what my body ork so well. När vi var klara och jag skulle cykla hem märkte jag varför man inte alltid cyklar till Lund, det gjorde nämligen såinihelvete ont att sätta sig på sadeln. Sittbenen tar ganska mycket stryk av att (sådär) ovana kastas upp på en aldeles för hög sadel. Tur att jag hade en flaska med vatten och de rejäla gympadojjorna på. Samt väldigt lite kläder. När jag hade cyklat en stund gjorde det mindre ont och jag fick för mig att cykla en annan väg hem, satte av mot Staffanstorp. Ja det tog ju apalång tid. Men en försommardag är ju (som jag nämnt innan) själens bästa medicin och jag njöt hela vägen hem av smala asfalterade lantis-70-vägar, hästhagar och pitoreska kyrkor. Samt en och annan vägarbetare som vinkade och visslade.

image267
Klockan är kvart över åtta, det är dimma och fuktigt

image268
Bry dig inte om den otränade magen på denna "skulle bli ett självporträtt"-bild utan kolla istället in den ytterst vacka lilla handföringen jag alltid använder när jag cyklar. Hur fånig ser den ut på en skala??

image269
Styre Styrbjörn ville hemskt gärna vara med på bild men propsade på retuchering och photoshopande. Sicken primadonna!

Nu har jag och Bea varit på kör och när jag kom hem hade Erik och Olof hämtat en låne-tv från det där stället (JME-data) där vi lämnade in vår tv för 7 veckor sedan trots att den skulle bli lagad på 2. Jag insåg genast att det var väldigt skönt när vi inte hade tv eftersom de fortfarande kl tjugo i elva sitter och spelar ett tv-spel där det är en biltävling som bara låter och låter. Jag vill dock inte vara den tråkiga sambon som ber dem sänka ljudet första spelkvällen på månader så jag står ut och ut. Buhäää.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Haha sådär cyklar jag också! Det är för att jag vill va rak i ryggen och då når man inte riktigt.

Postat av: Martina

Du är inte klok Madicken!

2007-05-29 @ 09:56:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits