Angst

Snörvel. Jag börjar känna mig dunderförkyld. Jag, som aldrig blir sjuk. Senast jag var förkyld var säkert ett år sedan. Såklart blir jag det just nu när den beryktade helvetesterminen har startat. Vi började en ny delkurs idag som handlar om vetenskaplig metod och ska vara en förberedelse inför magisteruppsatsen till våren. Samtidigt ska vi göra en strategisk plan för ett riktigt bibliotek, alltså ett riktigt stort arbete. Och imorgon ska jag hålla mitt muntliga föredrag. Underbart, bästa tiden att bli dunderförkyld!

Det bästa är dock att jag börjar bli riktigt pepp inför uppsatsen (nej det kommer inte hålla i sig, ja det kommer vara ungefär tio minuter till, jag veet) och har bytt ämne totalt efter dagens föreläsning. Får se om någon (Kristin) vill skriva med mig ändå. Det vill hon förhoppningsvis eftersom det i princip var hon som kom på ämnet.

Det ska nog bli bra det där.

Vill bara poängtera att denna peppen egentligen är nån slags panikslagen överångest som slagit över i en manisk jubelramsa. Innerst inne vill jag bara hoppa av utbildningen, skaffa trettio barn och vara mammaledig i resten av mitt liv. Alternativt hoppa av utbildningen, börja jobba på Skandia transport igen och bara behöva bekymra mig om hur kallt det är i verkstaden på vintern respektive varmt på sommaren. Vill.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Som en ngt visare kvinna kan jag ju säga att ångesten är ingenting jämfört med galenglädjen när skiten är klar. & vem fan vill ha 30 ungar, bröst ner till knäna och autobahn som.. ja.

2007-10-09 @ 10:05:51
Postat av: Kristin

Jag tror vi kommer fixa detta galant. Imorgon när jag haft min hemska presentation så kan jag nog börja tänka klart igen och lägga ner mer energi på det som komma skall, än vad jag kunnat hittills.

Postat av: Kristin

Jag tror vi kommer fixa detta galant. Imorgon när jag haft min hemska presentation så kan jag nog börja tänka klart igen och lägga ner mer energi på det som komma skall, än vad jag kunnat hittills.

2007-10-09 @ 17:45:27
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: Kristin

meh!

2007-10-09 @ 17:45:47
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: Bea

molkosan? :)

2007-10-09 @ 22:42:33
URL: http://beaware.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits