Kalashelg!

Denna helg har kantats av kalas. Igår var jag på inte mindre än två kalas, ett 14 års-kalas och ett 40 års-kalas. Man kan väl säga att gästerna på kalasen var utmärkande på sina egna sätt, men jag måste nog påstå att djurgästerna på 14 års-kalaset var de tuffaste.

Den första gästen som kom hade klätt sig fint men var alldeles för hungrig och kunde inte vänta på maten!
(ja jag vet, jag har skabbiga nagelband..)
image425

Gäst nummer två att dyka upp var rent blagad och hade lagt sig i hängmattan i trädgården.
Vi fick hjälpa gästen upp. Pinsamt.
image424

Väl uppe var gästen förstås kaxig och tyckte inte alls att det var något konstigt med att ligga i hängmattan.
image423

Gäst nr tre var en allvarlig en. Tittade sig mest omkring, sa ingenting till någon och lämnade festen först av alla.
image422

Födelsedagsbarnet har en förmåga att tala med hönor. De är rädda för alla andra utom henne.
Hönsen var såklart på kalaset för att gratulera och babbla och kackla, så som festdeltagare har en tendens att göra..
image421

Sist att dyka upp var såklart bråkstaken. Kommer dit och ska se cool ut med rödfärgat hår och nån slags punkig jacka, men bara förstör, hackar och bråkar. Väsnas som bara den. Det var bara att kasta ut gästen från festen, och konstatera att vissa aldrig tycks växa upp!
image420

På kvällen hamnade vi på fest hos Hoffa. Hade ingen kamera med mig men kan meddela att han ägde världens roligaste bilbana. Jag önskar mig en bilbana i julklapp. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: tobias

hej erika. jag har fortfarande skägg. det är lite kortare nu än vad det var för en vecka sen, men det är fortfarande kvar. det är trevligt att läsa om ditt liv. varför ses vi aldrig?

Postat av: Moa

GUD vad fina fågelbilder! Den andra bilden är ju helt stunning. Jag förmodar att det här är i Falsterbo? *djupt avundsjuk*

2007-10-29 @ 01:56:42
URL: http://hem.bredband.net/moalar
Postat av: ma

sicket roligt blogginlägg.... så här på måndagsmorgonen nar JAG fick stiga upp o dra mig till jobbet när G fick ligga kvar o dra sig o njuta av en veckas lov!!!!!
men som sagt, dessa bilder o ord fick mig genast på gott humör!

2007-10-29 @ 07:32:38
Postat av: Linnea.

Hoho, vilken fantastiskt rolig och fin liten berättelse!

2007-10-29 @ 13:24:04
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vad fina bilder! Vad har du för kamera?

2007-10-29 @ 16:26:31
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: erika

I Falsterbo it is, kameran heter Panasonic DMC-FX3, liten och jättefin fast med en trasig display som gör att man får leka kamera från förr med den. Det blir lite mer spännande att framkalla bilderna dessutom.. :)
Tack för komplimangerna!, och Tobias - nån gång ska vi allt kunna ses..

2007-10-29 @ 16:41:54
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Saiddaniela

Very good guestbook. Interesting!

2009-09-30 @ 10:06:47
URL: http://saiddaniela.3steps.com
Postat av: Saiddaniela

Very good guestbook. Interesting!

2009-09-30 @ 10:10:02
URL: http://saiddaniela.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits