Lund Lund Lund

Gjorde mycket denna helg, framförallt igår. Igår åkte jag och Bea och resten av vår kör till Eslöv kl nio på morgonen. I Eslöv sjöng vi på en gudstjänst som var lång och väldigt tråkig, ateist som man ändå är.. En fin psalm sjöng vi iallafall och våra körinslag gick bra. När vi var klara där åkte jag och Bea till Lund där vi mötte upp Kaj eftersom vi skulle gå på Linneas teater. Dock hade vi tre dötimmar att ta kål på, vilket gjordes på en Kinesare. Det var ett väldigt konstigt ställe, vi fick pyttelite ris och servitrisen fattade nästan ingenting. Hon hävdade tillexempel att det finns en tesort som är "bara vanligt te", som inte smakar något. Vad hon inte vet är att hon menar Earl Gray som faktiskt smakar te. Ett te som inte smakar någonting är varmt vatten. Sen tog allt en himla tid, och dessutom ingick friterad banan med glass till efterrätt och jag som inte gillar varm frukt satsade på glassen, vilken, när den till slut kom in, visade sig vara en bit så stor som en sockerbit ungefär. Besviken. Kaj var smart och fick in en skål glass smed chokladsås (..som det stod i en meny en gång i Stockholm varefter vi höll på att fnissa ihjäl oss. Över smed alltså.) och mittemot oss satt en mamma med en kanske fyra/femåring. Jag har aldrig sett ett barn äta så mycket. Först lassade hon in en stor portion med spagetti och kinfärssås, men som om det inte vore nog lassade hon ensam i sig en stor skål med bananasplit. Fatta vad mycket mat det är! Inte ens jag hade kunnat äta så mycket! Sen gick vi på teater som var både läskig och bra på samma gång. Det är svårt att recensera eftersom jag nästan aldrig någonsin går på teater, men Linnea var väldigt väldigt duktig på att skådespela. ;)

image417
Parkgång

image418
Banan med pyttelite glass. Åt ingenting av bananen. Varför finns ens den efterrätten?
Den är ju verkligen bara asäcklig. Blä.

Kommentarer:
Postat av: mirijam

Blä? Hur kan du säga så?
Världens godaste efterrätt ju! Speciellt bananen inlindad i sin sötkladdiga lilla filt. Mmmmmm. Smaskens.

Postat av: Linnea.

Tack för att ni kom! Jag blev verkligen superglad! :)
Ni sprang iväg så fort bara så jag hann inte prata med er, det var synd syns jeg.
Och.
Friterad banan med glass och honung eller sirap eller vad det är för tjafs är kanske något av det godaste i världen (överdrift) men gott är det iaf. :)

2007-10-22 @ 23:26:06
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: erika

Alltså, jag håller med om att sirapen tillsammans med glassen är god. Men frityr+banan= Big nono!

Ja det var synd.. får ses en annan dag!

2007-10-23 @ 00:03:47
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Tobias

Jag älskar den där efterätten. Yummie!

2007-10-23 @ 18:13:29
URL: http://www.bokcriklar.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits