Förhöst

image361

Ute i sensommaren/förhösten. Varmt i staden, kallt på stranden. Har pluggat alldeles för lite denna helgen, kommer ha ångest ungefär till tisdag kl 1300, sen ska jag njuta av att sista basgruppsuppgiften är över. Erik har köpt en motorcykel som ser ut som en moped. Blå och fin, har tänkt att jag ska lära mig köra motorcykel på den. Det går eftersom den är så liten, har jag tänkt. Har också kommit på att jag behöver ta busskörkort om jag ska kunna bli bokbussbibliotekarie. Nästa höst eller sommar kanske jag skulle kunna försöka ta ett sådant. Undrars om jag vågar. Och så har jag köpt ett par skor på tradera. Har äntligen insett att tradera är loppis dygnet runt. Man kan ju hitta massor av bra och billiga grejer där! Köpte ett par Gore Tex-skor för två hundra pix, lär ju kosta minst 1500 på riktigt. Nu ska jag drömma om att vara ledig och kunna hoppa av i Hjärup bara för att ta en kopp kaffe efter skolan. Som jag aldrig hinner annars. Nä, hur var det nu med användarsynen på bibliotek. Har månne Sven Nilsson något att säga om saken? He better have!

Kommentarer:
Postat av: Helena

Busskörkort! Nu! Så kan du köra oss till Linköping :)
Verkar läskigt att köpa skor man inte kan prova dock-även om de är billiga. Nu kanske du är rustad för höst iaf.blaskblask.

2007-09-10 @ 08:57:49
Postat av: Tobias

Inte för att vara en trist jävel, men du behöver inte ett busskörkort. Det är inte bibliotekarien som kör.
En av mina kollegor var busschaffis innan och körde biblioteksbuss. Sen tyckte han att bibliotekariens jobb verkade mycket roligare och hoppade på utbildningen.

2007-09-10 @ 09:20:57
Postat av: erika

jo jag vet Tobias, men jag tycker man ser mer och mer att bussföraren också är bibliotekarie. Dessutom, om jag ska va bokbussare ute i ödemarken lär de ju inte ha råd med en extra tjänst. Bussbibblo gonna be me!

Postat av: erika

...Och bara det att det JÄMT är en man som är bussföraren stör mig. I princip alla män på bibliotek är antingen vaktmästare eller datakillen, eller bussförare dårå. Utom du och några till.. Jag ska bli man när jag blir stor. :)

2007-09-10 @ 12:27:37
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Tobias

Du kanske gör en omvänd Kjell Arwe (min kollega) och bestämmer dig för att busschaffisens jobb är mycket roligare när du är bussbibblo, varav du skaffar busskörkort. Det hade jag gillat. :)

2007-09-10 @ 13:33:26
Postat av: Egoina

om du säger kommunikation.. hmm jag vet inte? :S hurså?

2007-09-10 @ 23:30:07
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Linnea.

när jaaaaaaaaaaaaaaaag var liten, då var det en kvinna och en man som körde runt med bokbussen. han var bibliotekarie också. men när jag tänker efter var det nog alltid han som körde iofs...

2007-09-11 @ 00:21:09
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: erika

Juuuuuust det! O hör sen!

2007-09-11 @ 00:28:25
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits