vuxenlyx när den är som bäst

image578

När jag insåg att klockan var elva och jag fortfarande inte druckit kaffe var goda råd dyra. Gråt-gnällde alltså i ca 1 sek innan Erik plockade fram espressomaskinen (pytteliten manick som man sätter på plattan och ut kommer starka droppar) och satte igång en sats. Själv hällde jag mjölk i en gryta och lät den bli varm samtidigt som jag medelst den batteridrivna mjölkvispen konstruerade ett mjölkskum hårt som kramsnö. Resultatet blevo detta. Kaffe lika gott som på Simpan! Tallyhoo!

Kaffe och nästan jobb på en och samma dag. Today is the day! Imorgon kommer jag väl med rödkantade ögon till Orkanen pga sömnbrist, men det är morgondagens problem. Nu ska jag läsa nylånade ungdomsböcker. God Natt.

(och ja, när jag hade druckit upp kaffet bestod halva glaset av, just det, ett mjölkskum hårt som kramsnö)

Kommentarer:
Postat av: Clary

Tänk att den lilla espressomaskinen fungerar ännu. Det var nog den första vuxensaken Erik fick (av mig) vid nån tidig födelsedag.

2008-04-14 @ 11:21:08
Postat av: Bea

Vilken curling-Erik du har! Var snäll mot honom och utnyttja inte hans godhet! :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits