Allmogesängen

Detta var dagen då vi skulle bygga säng. Erik var ute och ölade igår med Olof men kom hem tidigt eftersom han kunde höra min vrede inne i sitt huvud utifallatt han hade sovit för länge, och vi båda vaknade vid nio. Gick upp och städade ur sovrummet, vek en månad gammal tvätt och så vidare. Sen lyfte vi av locket till soffan eftersom vi inte behöver det mer och ställde det på högkant - katterna drabbades av klättersjukan DIREKT. Dock trillade de ner så mycket att vi fick förbjuda dem att vara där, visserligen ganska lönlöst. När Pelle hade lunch hämtade vi bilen och stack till Ikea. Först åt vi lunch där och sen var klockan helt plötsligt halv fem och vi fick snabbköpa sängen och lasta den i ösregn eftersom Pelle stod hemma vid porten och kunde inte komma in. Lastade upp sängen i lägenheten och stack för att handla virke till stommen och nog faen hade vi lyckats få en parkeringsbot på de 10 min vi stod utanför porten. 700 kr. Rackarns bövelens bananer. Sen gick det smidigt, var hemma med träet vid sju och började bygga. Pelle försåg oss med mat, värsta söndagssteken (vilket gjorde hela grejen ÄNNU mer allmoge, haha) och jag sydde klart överkastet. Och ja, jag hjälpte faktiskt till att bygga och nä, jag är inte bara tjejen som syr och syr och låter killen bygga och bygga. Just det. Nu är klockan snart elva och vi har precis lagt i madrassen. Och det är så underbart! All plats! Vi känner oss som kungar eventuellt drottningar båda två. Lyckliga lyckliga oss. Pelles kommentar var "välkommen till den övre medelklassen". Jag skulle snarare kalla det för "välkommen till bondesamhället". Nu ska ni få se hur det hela gick till. Tyvärr var det en regnig och grå dag så det fick bli fula blixtbilder..

Klätterkatter


Städar ur


Ny och fancy madrass


"Pimp my allmogesäng"


Wii, mer att klättra på!


Bygga


Klar! Gräddsängen!


Lyckan (varför tar man inte alla bilder på sig själv i liggande position? Helt smal haka och allt! mähähä)


Kommentarer:
Postat av: Clary

Ååååååååå vilken fin säng.En riktig gräddsäng.Sov så gott.

2008-08-27 @ 23:26:07
Postat av: Martina

Tjusig som fan må jag säga!

2008-08-28 @ 09:22:42
Postat av: marika

tsss. vilka tokkatter! tjusig säng må jag säga också

2008-08-28 @ 10:51:48
Postat av: erika

tackar tackar! Skön var den med må jag säga!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits