Det åskar

Och underbart är det. Jag älskar åska. Jag älskar den där spänningshuvudvärken man får och jag älskar färgen på himlen innan det börjar. Jag och Bea har åkt på skånetur idag. Första stoppet var Tomelilla där vi gick på Hasse & Tage-museumet som var pyttelitet men som gjorde oss sugna på att se om filmer som Ägget är löst och Den enfaldiga mördaren. Efter besöket gick vi till ett kondis (fulkondis) och åt kakor och jag drack kaffe. Biblioteket besöktes även (döfint) och så tog jag ett kontoutdrag och såg att jag hade fått 7500 i a-kassa. Man tackar, man tackar. Egentligen tycker jag att det känns jättekonstigt att bara få pengar sådär utan att ha arbetat nånting. Å andra sidan har jag betalat 350 varenda månad i ca 5 år nu till dem så lite kan jag gott få tillbaka. Jorsåatt. Sen åkte vi iallafall vidare till Simrishamn där vi åt finpizza och drack finöl, varefter vi gick till en allmän trädgård och fotograferade blommor som om vi vore 76 och 78 år istället för 26 och 28. Två trisslotter köptes även, för att spä på det hela en smula. Nit.

På tåget hem hoppade tolv killar i kanske 16-årsåldern på i Tomelilla. De hade varit på Tosselilla och satt och sjöng allsång hela vägen hem. Låtarna var i stil med "tjohaderittan lej och haderajanrajan". Jag och Bea höll på att fnissa ihjäl oss, vilket nog också hade en del att göra med att vi precis läst i Metro att man numera får heta både Filur och Kaninen. I förnamn.

"Riiiing"
-Ja hallå?
-Hej det är Filur, är Kaninen hemma?

Sjukt är det: Sjukt!

Två bilder, den ena är en bild på blommorna och Bea, den andra är på Eriks vanligaste ställning vid sin dator. Vad säger ni om den, arbetsterapeuter och sjukgymnaster?!


Kommentarer:
Postat av: Martina

Haha heja Erik, så brukar jag också ligga. Kanske därför jag har nackspärr idag.

2008-08-13 @ 22:28:19
Postat av: D

Är det sjuka att man FÅR heta det?

Postat av: kari

Omväxlande ställningar är bara nyttigt.

2008-08-14 @ 07:40:28
Postat av: Bea

Eriks kroppsställning i all ära, men vad har hänt med min vänsta hand? Vilken äcklo synvilla!

2008-08-14 @ 10:06:21
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Martina

Bea: Käkade Berit neurosedyn under graviditeten? Haha nä det där var hemskt.

2008-08-14 @ 13:34:09
Postat av: erika

haha

2008-08-14 @ 19:39:33
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Vi sjukgymnaster säger: Det är ju bra att ändra ställning lite då och då för RÖRELSE ÅR RECEPTET.

2008-08-14 @ 23:25:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits