soffan

Jag och Erik växer oss allt mer trygga i vår idé om ett allmogehem. Furu och handvävda tyger värderas högt. Idag gjorde vi ett kap, stack till Lund och lastade i en stor och tung soffa, betalade 800 pix och körde hemåt i snigelfart (för att den inte skulle trilla ut alltså, inte för att den var tung). Och jag tycker så synd om alla mina vänner som måste hjälpa oss nästa gång vi ska flytta (för att den är tung alltså.. äsch).
image523
Hahaha, här ser soffan pytteliten ut men jag lovar, det är bara Erik som är väldigt stor! Den ska alltså bli en säng någon gång när vi är rika och har råd med en 160-madrass. Until then kommer den antagligen att begravas under kläder som man aldrig orkar lägga in i skåpen. Men jag föreställer mig hur vi kommer att ha manglade lakan i den med broderier på och så knarrar den lite när man lägger sig och så vill man liksom aldrig stiga upp igen. (oh yes, perfekta sängen för sömnoffret Erika)

Annars: Mig äger ingen är färdigläst och bör läsas av alla. Riktigt bra, riktigt sorglig och riktigt fin. Nu ska jag läsa Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory som handlar om en flicka som utsätts för Münchhausen by proxy. Nån som har läst? Den verkar rätt hemsk.

Annars #2: Cure! Cure! Cure!

Kommentarer:
Postat av: Malin

Kommer killen som kliar sig i skrevet i bakgrunden få vara med i er allmogedröm?

2008-02-14 @ 11:21:41
Postat av: erika

Kalle i soundtrack of our lives är så hot att han får vara med i allmoge eller icke allmoge!! ohhhlala. :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits