torsdag

Det var ganska pinsamt att jag glömde jobba i måndags. För att inte säga jättepinsamt. Innan jag hade en planeringskalender kom jag ihåg allt i mitt huvud. Och då kom jag verkligen ihåg allt det viktiga. (och glömde allt som inte var panikviktigt, men ändå..) Nu när jag har en kalender är jag fullständigt beroende av den och minns ingenting som inte står i den. I måndags glömde jag den hemma, kollade i den först kl halv sju. Och då var det ju försent.

Misstaget ska jag kompensera med att jobba imorgon, på lördag, fyra timmar på måndag, på onsdag och nästa fredag. Mycket mycket jobb. Tur att jag älskar mitt jobb. Imorgon är det trisslottsjobbdagen. På fredagarna jobbar jag bara två timmar och har aldrig någonting att göra. Då tar jag en kopp kaffe och en trisslott och tänker på livet.

Det är många som gillar Band of horses. Jag tröttnade efter några genomlyssningar tyvärr. Vinnaren blir Midlake som håller och håller och håller. Calexicos Dylantolkningar är också riktigt riktigt bra. När jag gifter mig får det bli Calexico, zigenarmusik och irländsk folkmusik. Kalla mig klyscha men ska det bli dans så ska det.

Alla filmer är så bra och jag är kär i all musik jag hör. Men resor är överskattade. Det är dagens visdom. Agöken.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Och det är ingen som saknar dig när du inte kommer till jobbet???

2008-02-15 @ 08:56:58
Postat av: erika

nä egentligen inte.. det är bokstädning på måndagar och då är man ganska osynlig. som tur är.. :)

Postat av: Gustavmagnhild

Greetings. This site is so full of information

2009-03-11 @ 10:22:18
URL: http://gustavmagnhild.myblog.es

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits