utmaning


1. Vädret utanför mitt fönster:
Sol och blåst, ser varmt ut men är förrädiskt här ute i hamnen.

2. Lyssnar på just nu:
Sorlet från Orkanens alla studenter som inte förstår att man förr i tiden var TYST på bibliotek. Alla har konstiga ringsignaler och när man startar en av bibliotekets datorer är ljudet på högsta volym och man blir skraj av välkomstljudet. Dagens teknik alltså.  

3. I går gick jag och lade mig:
Med nyduschat hår = konstig frissa när jag vaknade, därför tofs idag.

4. I dag vaknade jag:
Som vanligt av Eriks väckarklocka som han själv aldrig hör men som jag hatar. Tur att jag inte hatar honom. Sen vaknade jag igen i panik eftersom jag skulle vara på Orkanen om tjugo minuter. Ack denna försovning.

5. Jag har på mig:
Svarta (dvs gråa såg jag när jag ställde mig i solen) brallor, röd tisha och brun tröja. Samt limegröna strumpor som är nya. Samt svettproducerande skor med skosnöre som går upp en gång i minuten.

6. Senaste person som ringde mig:
Al igår när han skulle hämta sin cykel från min gård. Nä förresten! Erik igår när han åkte tåg och berättade när han skulle komma hem!

7. Senaste person som jag ringde upp:
Jon i lördags natt väldigt sent.

8. Senaste person som skickade sms till mig:
Hm.. Det var nog Kari som messade igår och frågade om vi skulle spela fiol.

9. Senaste person som jag skickade sms till:
Kari när jag svarade att javisst det kan vi göra.

10. Senaste vän jag addade på Facebook:
Esset

11. Som addade dig:
Samma väl?

12. Senaste person som mejlade mig:
MKB som hade en tvåa ledig. Jag vill gärna ha den tack!

13. Sista sajt som jag kollade på:
Lotten, därav denna utmaning.

14. Ska göra idag:
Plugga plugga plugga (därav denna utmaning) samt sjunga i kören och handla mat. Kanske se film ikväll?

15. Bra eller dålig dag idag?
Tja, det är måndag och jag får inte mycket gjort.. Ganska dålig då. Men inga dagar är riktigt dåliga. Jag har fått både kaffe och mat (av mig själv alltså) och då får man vara nöjd. Och det är sol ute. Och jag har choklad hemma. Hurra.


Kommentarer:
Postat av: Martina

"Men inga dagar är riktigt dåliga." Herreminje! Vilken planet är du ifrån?

2008-02-25 @ 19:01:14
Postat av: mirijam

Jag ljög INTE! Det är den vid triangeln som öppnar i mars. Den som jag tipsade om öppnade banne mig i dag!
Smaklig spis!

Postat av: erika

ohlala! Där räddade du ditt eget skinn samt min mage! sweat, tackar!

Martina: man måste ju upprätthålla nån form av positivism i ett så offentligt forum som detta.
ha.
ha.
ha.
ha.

2008-02-25 @ 21:48:56
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits