Superdumper i mina drömmar

När jag simmade i eftermiddags var det två personer i min bana som simmade sådär ootroligt långsamt att jag bara ville strypa dem. Jag tror den ena var gravid, men det är banne mig ingen ursäkt. Jag har nämligen läst i min träningstidning (som jag får och får trots att de där två gratismånaderna är slut för längesen. Erika skärp dig, sluta larva (larv larv larv) dig och säg upp prennen!) att gravida kvinnor visst kan träna och att det är väldigt bra att göra det! Så det så. Simma snabbare för sören. Nån mer än jag som tycker mina ämnen går på tomgång? Iallafall, dessa två drog upp farten på mig när jag hela tiden fick simma förbi och om. Och när man simmar förbi tycker jag det är så jobbigt att titta på dem, liksom som att säga med blicken att "jag är minsann snabbare än du", så jag tittar jämt åt andra hållet. Skulle inte gjort det. Det rann vatten som en liten fors (märla) rakt in i mitt öra och in i huvudet. Jag är numera döv och det är hemskt! Allting blir uppochnervänt. Det var visserligen lite skönt när jag skulle sätta in en gryta i grytskåpet, som annars är mitt värsta hatljud över allt annat, men jag liiider. Måtte det rinna ut inatt, för nu har jag tillochmed börjat få ont i örat. När jag var liten hade jag öroninflammation ungefär en gång i veckan - känns det som såhär i efterhand. Jag börjar få den där känslan nu och önskar att jag fick vara liten och hemma från skolan imorgon och ligga i mamma o pappas säng och kolla på lilla huset på prärien på den svartvita tv:n. Bäst var om Kaj också var sjuk så jag fick sällskap. (Ja, jag väljer Kaj eftersom han är yngst och jag därför fick välja säng först, dvs mammas som var närmst tv:n och han fick ha pappas som man fick ont i ryggen i, både pga lång väg till tv och den där hårda stora bruna kudden. Mammas var mjuk och skön.) Dravel dravel.

När jag var på väg hem kom det tre gigantiska lastbilar på vägen. De fraktade ett ännu mer gigantiskt vindkraftverk genom Malmö city. Sånt går jag verkligen igång på och följde ekipaget en lång bit, samtidigt som jag bannade mig själv för att inte ha kameran med mig. Fräsiga bilder hade det blivit. Jag önskar att jag får jobba i en gruva när jag blir stor, och att jag får köra de där superduperdumperlastbilarna som finns där och kör grus som jag har sett på Discovery. Hejdå.

image498
En sån.

Kommentarer:
Postat av: isabelle

oh my, det är mer än stickning och utbildningsval som gör oss till internet-soulmates. jag har gått med lock för örat i över en vecka!!! det börjar dock släppa nu, efter att jag fick kortisonspray att inhalera.
+ c-körkort och biblioutbildning tror jag är den bästa kombon ever (och som jag därför starkt funderar på). då kan man ju liksom köra bokbussen!

Postat av: erika

Amenellerhur! C-körkort ska bli alla bibliotekariers nya svarta! :)

2008-01-16 @ 22:08:11
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits