kategori: hund



Se vilken liten och fin som är på besök! Otto skadade sig i ryggen för några veckor sedan och har inte riktigt varit sig själv sedan dess. Han har liksom blivit gammal och vis. Jagar inte upp sig över småsaker. Ligger mest och vilar. Men han är fortfarande den allra finaste kalvhunden som finns.

Jag har jobbat mitt sista pass på stadsbiblioteket i Lund. Det var lugnt och stillsamt där idag, lite för fint väder för folket. Jag fick ropa i allanropet när vi skulle stänga, det var ett bra avslut. Så nu söker jag jobb. Idag har jag sökt jobb som teknikinformatör, annan informatör och så har jag lagt ut mitt cv på ett bemanningsföretag. Får väl se vart det leder.

Erik har bestämt sig för att ta ledigt på måndag eftersom katterna kommer på söndag. Han har suttit och kollat på min blogg ca 10 gånger på jobbet idag bara för att titta på dem, kröp det fram nu på kvällskvisten. Jag tycker han tar i, katterna vill väl ta det lugnt och bo in sig. Tänk så mycket pengar han förlorar på att ta ledigt!

Min arbetslöshetsplan är att jogga en liten runda varje dag, för att aktivera mig. Jag började i måndags och ännu så länge har jag joggat 0 gånger. Planen har alltså redan gått åt skogen. Men jag ska ta nya friska tag, imorgon! Imorgon! Håll tummarna!

Kommentarer:
Postat av: marika

åh Otto! Innan jag hade börjar läsa ditt skriveri så tänkte jag: "Ååååh vad söt & fin otto är o oj vad Klok han ser ut på bilden.

2008-07-31 @ 23:29:18
Postat av: ma

åååå så söööt!

han ligger nu som skrivbordsunderlägg på edenrydsdatorn ett tag...lyckost Clary som har denna guldklimp i sitt hem!

2008-08-01 @ 10:28:27
Postat av: karin

det är ju jättebra att ta ledigt när katterna kommer. kattungar vill ha sällskap, speciellt när de är nya i sitt hem. ansvarsfullt kattägarskap säger jag!

2008-08-01 @ 15:19:21
Postat av: erika

Men jaaag är ju ledig, det borde väl räcka tycker jag..

Postat av: karin

hahaha, okej, ja, då är det lite överdrivet kanske.

2008-08-02 @ 09:47:01
Postat av: Anonym

nope, vi struntade i det dar slottet...det verka lite val turistigt..men vi sag det i bilen nar vi korde forbi.

2008-08-02 @ 19:09:10
Postat av: torbjorn

nope, vi struntade i det dar slottet...det verka lite val turistigt..men vi sag det i bilen nar vi korde forbi.

2008-08-02 @ 19:09:58
URL: http://borderlands.blogg.se/
Postat av: Miroslav Klose

Good web with cool info. Thanks.

2010-10-18 @ 11:05:10
URL: http://miroslav-klose.blog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits