sommarlov

                 
Så idag kom alltså sommaren och trots att jag förbannade mig själv varje gång jag vaknade i morse somnade jag hela tiden om och lyckades inte komma upp förrän vid halv elva. Detta trots ännu tidigare sänggående igårkväll. Det är inte bra, inte bra alls. Förra sommaren tvingades jag upp vid fem, jobbade på ST till två och åt gröt och knäckebröd hela sommaren. Jag gick ner fem kg lätt som en plätt. Denna sommaren sover jag ständigt och när jag vaknar dricker jag kaffe med fet mjölk i och sen går dagen ut på att sitta vid datorn samt äta mat. Jag har snarare gått upp fem kg, alltså. Ingen Beach 2008 här inte. Men det gör inte så mycket, jag tycker om mig ändå. Hade väl tyckt om mig lite mer om jag hade varit ute och motionerat varje dag och sådär, men aja. Det där med träning är en konstig grej. Varje gång jag är ute och springer älskar jag det och jag älskar att springa till musik och jag älskar att ha sprungit en lång runda. Det känns bra när jag kommer hem. Men varje gång jag tänker att jag ska ut och springa är det någonting i mig som gäspar och tänker njaeee, ente idag va. Hvordan?

Klockan halv tolv cyklade jag ner till trean på Bo01 (min enda och bästa brygga) och efter en stund kom Kristin och gjorde mig sällskap. Tyvärr var jag tvungen att sticka nästan direkt eftersom jag och Bea hade bestämt träff inne i stan för inhandlande av en styck 60-årspresent till fadern. Det gjorde vi och efteråt köpte jag sushi på kedjan jag kallar sushimcdonalds eftersom den numera finns överallt och säljer fulsushi för en billig penning. Sen cyklade jag tillbaka till trean och åt densamma. Och den var god! Väldigt god faktiskt! Ska ni välja någon av alla dessa nyöppnade så ta den som ligger vid Lilla torg, smarry to da max. Sen var det väldigt varmt och väldigt svettigt och jag badade säkert fyra gånger och läste i Kärlekens historia och till slut somnade jag knall och fall. Mitt på stranden. Det är illa när det händer, speciellt när man redan sovit tio timmar under natten. Så jag vaknade yr och illamående och varm efter ett tag. Klockan var väl halv sex. Då stack jag hem, och kunde inte tänka på varesig sushi eller sol mer utan att vilja småkräkas. Och det var väl min dag. Hur var din?

Kommentarer:
Postat av: Malin

Om du vill kan du få låna/hyra världens sötaste och effektivaste väckarklocka: Theodor, 6 år. Så kanske du kan få ordning på sovandet. Själv jublar jag om jag får sova längre än till 6.30

2008-07-04 @ 23:44:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits