söndagsfärd


Varför har jag aldrig sett att skogssniglar har ett HÅL i sin kropp förrän idag? Varför har skogssniglar ett HÅL i sin kropp? Såg denna snigeln i bokskogen idag och höll på att få dåndimpen av dess äckelhet och tog typ tusen bilder. Sen kollade jag på nästa snigel, och nästa och nästa, och alla hade ta mig tusan ett HÅL i sin kropp! Huh?! Jag är i chock just nu. Ett HÅL!?

Åkte längsta rundan med mopeden idag, jag och Erik. Mina sittben dog lite, men det var väldigt trivsamt att komma ut och åka. Jag är nästan säker på att vi såg en blå kärrhök men jag vet inte om det är möjligt. När vi kom hem såg vi färdigt sista avsnitten av SATC för den här gången. Det känns lite tomt nu. Sen körde vi hem till Kari och jag tog en magbild, såhär ser hon ut i vecka 19+1:

Kommentarer:
Postat av: marika

Till Kari: åh vilken fin bulle! :)

2008-07-21 @ 18:21:17
Postat av: mirijam

Man kan ta många sniglar och trä på att strå om det är ont om smultron. Eller så kan man göra ett fint halsband. Det är därför.



Fin mage, synd att man ser ut så där själv fast man är i vecka noll minus minst tre år.

Postat av: erika

haha jo, det är litt sådär när hon nu har gått upp så pass att hon.. nä, inte ens är ikapp mig ännu.. Och jag är kortare än henne!

2008-07-21 @ 19:20:23
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Kristin

Andningshålet är det ju. Det berättade min biologilärare Fimpen. Han sa också att han brukade stoppa små pinnar där i när han var liten, som att det var något helt normalt att göra om man är barn.

2008-07-21 @ 20:03:27
URL: http://volpina.blogg.se/
Postat av: karin

åh, fimpen!

fast jag hade inte honom som biologilärare, alltså hade jag inte heller nån aning om att de hade hål i huvet. det finns ödlor som har det också. fast mer som med sånt där tunt färgat papper framför. de är rätt söta. det är inte sniglarna. 1-0 till ödlor.

2008-07-22 @ 09:32:29
Postat av: Bastianjessica

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

2010-05-27 @ 08:08:30
URL: http://bastianjessica.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits