Om proteiner

När jag äter kolhydrater blir jag darrig i kroppen. Känner mig lite konstig, ungefär som när man druckit kaffe hela dagen eller ätit en enorm skål med marängswischschscsh. Jag darrar om jag äter nästan allt. Sur blir jag också, eller snabbt arg kanske. Det enda som egentligen funkar är kött. Jag har alltid valt mest kött och minst sallad, min kropp vet liksom att det är kött jag tål bäst. Det är lite konstigt men det jag tycker bäst om i matväg är rå fisk och rått kött. Jag skulle aldrig kunna bli vegetarian, även om det rent politiskt och etiskt är att föredra. Jag skulle däremot kunna leva på bara kött i stora lass. Jag vet att det finns proteiner i annat än just kött men jag tycker liksom inte om det. Det är kanske en vanesak. Jag har aldrig ens försökt vänja mig. Det jag kan och försöker göra att äta närproducerat och ekologiskt kött. Kanske är jag neandertalare innerst inne. Jag vet inte alls vad jag ville säga med detta inlägg. Mest att jag längtar efter morgondagens grillspett kanske. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Jag vet inte varför men jag skrattade typ ihjäl mig åt detta inlägg. Åh nej jag kan ha en skrattaåterikadag! Midsommar blir ett helvete!

2008-06-20 @ 11:27:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits