pluggstressen

Denna vecka har jag gjort allt utom att plugga. Lekt med hund, gått på konsert mitt i veckan, gått på bio, spenderat en (flera) hel(a) dag(ar) framför Sex and the city, sovit, joggat, slappat. Så varför har jag inte fått något pluggat när jag varit hemma hela tiden? Jo för att varje gång jag öppnar mitt worddokument drabbas jag av klaustrofobi utan dess like, enbart av den enkla anledningen att word inte är internet. Det kvittar om jag så har tjugo internetfönster uppe bakom word, det bara gåår inte. Jag vet inte hur jag ska jämföra detta så det blir förståligt. Ungefär som att ha en tv utan antenn och det enda man kan se på är sina gamla videoband som man är fasansfullt trött på. Eller som att ha en tv med massor av kanaler och så är fjärrkontrollen trasig. Eller som att sitta i en liten stuga och ha en bandspelare men ingen radio. Jag blir alldeles tokig. Jag måste kunna känna friheten att surfa samtidigt som jag tänker. Det är väl MTV-generationens last. Nu sitter jag på jobbet och försöker panikplugga lite så att veckan inte ska kännas helt meningslös. Urk, jag bävar för handledningsmötet på onsdag.

En timme kvar. Huga.

PS. Reklam: Tiger-Torbjörn är i Kosovo för skånskans räkning och skriver en jädra bra blogg på skanskan.se, för den som vill läsa!

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Du måste ta med dig Giddensboken imorgon. Den skulle visst vara inne förra veckan.

Postat av: erika

ok men då måste du ta med tystnaden och ljuset som också skulle vara inne förra veckan :)

2008-03-09 @ 17:57:27
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Maja

du har iallafall full koll på vad du vill göra.
om åtta år står jag antagligen fortfarande på grillen.

2008-03-12 @ 20:00:40
URL: http://majakarlsson.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits