Ett år sedan..

image636

Idag för exakt ett år sedan såg det ut såhär i vårt vardagsrum. Idag är det mest stökigt. Ännu stökigare var det i morse när det kom en vattenman (obs, inte vattuman) och skulle kolla varför vi inte hade något varmvatten. Han fattade ingenting men upptäckte däremot att våra kranar läcker förskräckligt mycket (vilket vi påpekat flera gånger utan att det har hänt någonting) och skrev upp det på en liten lapp och lovade att han skulle komma snart och fixa dem. Pinsamt som fasen när han kom och ringde på, vi var väl inte förberedda på att någon skulle komma hit just idag och hade således köket fullt med disk och gammal bryllépudding i vasken. Jag ursäktade oss men han verkade inte bry sig överhuvudtaget. Han är väl van vid folks sunk antar jag. Iallafall, han gick och jag var TVUNGEN att duscha och kokte därför två laddningar i vattenkokaren som jag sedan spädde ut med lite kallvatten i badkaret, varefter jag satt och öste mig själv likt en lammstek i ugnen. Det gick hur bra som helst och jag hatar oss alla för att vi slösar och slösar så på vatten som vi gör i detta samhälle. Precis när jag "sköljt" ur allt schampo ut huvudet och skulle kliva upp- DÅ kom varmvattnet. Suck.

Imorgon är en lång dag. Jag och Kristin börjar opponering kl halv nio och så slutar dagen med att vår uppsats ska opponeras på, allt kommer att vara klart kvart i fem. Jag kommer att somna efter tre uppsatser ungefär och allt kommer att bli hemskt. Tror jag om jag ska vara ett neggo.

Alltså, är det bara jag eller är "Gråt inga tårar" med Thorleifs en jädra skön dänga?!

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Vad konstigt. Till frukosten i morse såg jag en svensk film som hette "Inga tårar". Då tänkte jag på den låten.

Postat av: Martina

Har du tänkt på att vattenmannen kanske var vattuman? Alltså kan han ju h avarit både och. Thorleifs rules.

2008-05-13 @ 08:30:42
Postat av: Helena

Stort lycka till idag! SOMNA INTE!

2008-05-13 @ 08:49:08
Postat av: mirijam

SKÄMTAR DU ELLER?
Jag läste det inlägget!
Ett år sedan säger du, fy fan vad tiden går fort oavsett om man har roligt/tråkigt eller bara allmänt ingentingit.

2008-05-14 @ 13:04:23
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: Den hemliga beundraren

Din blogg är skojig!

2008-06-16 @ 23:24:47
Postat av: erika

tack! :)

2008-06-16 @ 23:37:54
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits