DHH



Så hur har det då gått med allting. Jotack, mest bra. Att stiga upp klockan halv sju varje dag är det värsta, men när man väl kommit fram går det bra. Jag är på två olika skolor i Lund. Båda har elever från förskolan till nian men jag sysslar mest med mellan- och högstadiet. De som är inne på bibblan mest är nog fyrorna.  De är fortfarande ganska lågstadiesnälla och fortfarande intresserade av böcker och fortfarande intresserade av att prata med vuxna. Högstadieeleverna kommer mest in och luktar parfym och vet inte vad de ska låna eller hur de ska föra sig. Tvåorna är söta som socker när de undrar hur man skriver datum för när boken ska vara tillbakalämnad och jag undrar för mig själv om jag också var så kass på siffror när jag var åtta. Nästa vecka ska jag handla böcker. För jäkligt mycket pengar dessutom. Det ska bli väldigt kul. Igår gjorde jag bort mig när jag la in en massa nya böcker i systemet och fixade och donade med dem tills jag pratade med en av de överordnade och insåg att jag hade gjort fel. Hups. Då hade jag redan hunnit låna ut några av böckerna. Men, som sagt, det är ju bara böcker. Inte kärnvapen eller nyfödda kalvar. Det ordnar sig.

Igårkväll hade jag och Erik fredagsmys hemma och jag fick sooova ut ordenklit idag. Ordentligt är det roligaste ordet jag har sett felstavat så därför tänker jag börja stava det så jag med. Ordenklit. Jag och Bea cyklade upp till FMCK tidigare idag för att fota när Erik körde sin nya KTM, och så drack vi te och åt ägg och after eight. Det var trevligt. Ikväll blir det lasagne. Helg och ledighet är the shit.

Kommentarer:
Postat av: Bea

Noooooo! "Ordenklit" är min absolut värsta hat-felsägning av alla felsägningar!! Ska man behöva se det i skrift också??

Postat av: erika

Ja som felsägning är det det värsta som finns, men i skrift ser det så roooligt ut!

2008-11-08 @ 16:16:54
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Martina

Fredagsmys!!!! Värsta ordet ever!

2008-11-08 @ 21:13:09
Postat av: erika

det var därför jag skrev det jöööö!

2008-11-08 @ 21:46:48
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Martina

Tur, trodde du gått över till the dark side.

2008-11-09 @ 09:10:38
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Ordenklit är helt ljuvligt. När jag rättade uppsatser, eller rättare sagt läste sagor som mellanstadieelever skrivit, fastnade jag för en ofta förekommande favorit: "bafatte" ("bara för att" på stockholmska).



Kul att det verkar gå bra på jobbet. Och att du är underbar och älskad av alla ; )

2008-11-09 @ 13:32:58
Postat av: Linnea.

Åh, har du också träffat herr Ordenklit?!

Vi kom på att det måste vara ett namn efter att ha sett skylten där det stod:

"Stäng i gen dörren ordenklit!"

Fantastiskt på så många plan.

2008-11-10 @ 00:40:22
URL: http://philinea.blogg.se/
Postat av: Linnea.

(Eller ja, det kan ju vara en fru också för den delen om jag får lov att genus-rätta mig själv en smula.)

2008-11-10 @ 00:40:55
URL: http://philinea.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits