Snipp Snapp Snopp



Malmö stad säger åt mig vad jag ska göra. Man ska lyda sin stad, ack hur vore världen i ren anarki? På torsdag klockan halv åtta på morgonen ska lilla stora tjocka Murremurr åka till doktorn och bli nedsövd, avsnoppad, groggy och ledsen. Sen ska han få komma hem, sent på eftermiddagen. Vi tycker redan lite synd om honom. Vissa mer än andra. Nyss kloade han på soffan, jag: Pschhh!! Bort!! Erik: Naaaw lilla lilla vännen, inte ens duuu får göra sååå. Jag: va? Vadå inte ens du? Erik: Jamen han har ju sjukdomsvinst nu hela veckan!

Boy jag längtar till jag blir tex gravid. Sjukdomsvinst i nio månader! Fatta!

Kommentarer:
Postat av: Bea

Gravid=sjuk??? Nä, det där kan väl aldrig stämma.

Det där med sjukdomsvinst en märklig Lomansk idé, synd för dig att du är en Svahn, dvs sällan sjuk, dvs inga vinster...

Postat av: erika

jamen kastrering är väl inte riktigt en sjukdom heller. Eller det är det kanske..

2008-11-18 @ 22:14:58
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

eller jag menade nog att om Murre ska få sjukdomsvinst redan nu, två dagar innan det ska ske så kan ju jag lika gärna få sjukdomsvinst när jag väntar också.

2008-11-18 @ 22:16:24
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Fast slagsens vänt skulle ju vara helt olika... Murres vänt är kanske, ur mänskligt öga, inte sådär jättekul, medan en bebisvänt vore mer liksom att se fram emot. Menade nog jag. Annars skulle man väl få vinst vid vilket vänt som helst? T.ex. att du väntar o längtar efter julen: skulle du få vinst ända tills dess nu då?

2008-11-18 @ 22:21:43
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Bea

Eller alltså att: jag har tänkt mig att Eriks sjukdomsvinsttanke har handlat om att uppväga att det är synd om. Eller?

2008-11-18 @ 22:23:42
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: erika

jo, fast jag tänker mig en förlossning som någonting som nog inte heller är så jättekul, just när det håller på. Men jag kan hålla med om att belöningen är lite roligare för mig än för Murre.

2008-11-18 @ 22:34:38
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

och så bara föreställer jag mig att Karis graviditet är en på miljonen. Min, om jag nu skulle vara med om en, skulle sääkert kantas av krämpor båd här och där. Så sjukdomsvinst på den får det bli. :)

2008-11-18 @ 22:36:08
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Anonym

Intressant vridande vad gäller sjukdomsvinst.Så här är det vad gäller den Lomanska sjukdomsvinsten: Det ska vara synd om en.Sjukdom eller skada ska det va.Exvis: Malin bröt underarmen då hon blev avkastad av en häst. Kompisen Eva kom med ett stort paket goood glass och la i frysen.Ganska snabbt tänkte lillbrorsan Erik ta av glassen.Då pep den illa skadade systern: Ja..men det är ju MIN sjukdomsvinst!!! Så var det./Mamman

2008-11-18 @ 22:50:26
Postat av: Martina

Sjukdomsvinst luktar mjäkighet, ett brott värre än mord i Perssonska släkten! Ner med sjukdomsvinsten! Haha nu blir min moder upprörd om hon läser detta.

2008-11-19 @ 09:14:52
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Okej, det är mitt fel att sjukdomsvinst har blivit ett av Eriks favorituttryck.

2008-11-19 @ 18:49:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits