vinter



Cyklade en runda i vintern, kom till kullarna där massor av barn åkte pulka trots att det mest var gräs på marken. Några barn trodde att jag kom från tidningen, haha. Kanske jag skulle slå mig in på. När jag cyklade hem var det mindre kul, en bil som tydligt såg mig komma (vi hade ögonkontakt) struntade blankt i högerregeln och bara körde, vilket resulterade i att jag fick panikbromsa på isen och stöp rakt i gatan. Slog mig på mitt knä och i mina händer. Bilföraren hånlog och körde iväg. Jag var arg tills jag kom hem samtidigt som Erik och såg att han var helt glaserad av is efter att ha kört enduro i vattenpölar. Såg ganska festligt ut. Vi skulle ha städat idag egentligen men jag orkade inte helt enkelt. Hoppas jag orkar imorgon. Nu ska jag sticka lite istället.

Kommentarer:
Postat av: kari

idag orkar du väl inte heller städa stackars sjuklingen. Inte jag heller. Medan du icke självförvållat hälsar på Ulrik så har jag i stället för typ "var bor du lilla råtta" börjat sjunga "en liten tomtegubbe satt en gång" för lilla svahnungen. Atjo atjo atjo, prosit. Hörde om pumpadaptern. Det blir nog bra.

2008-11-23 @ 12:10:41
Postat av: Kristin

Men fy! Jag hade blivit så förbannad! Det är ju nästan smitning! Jag hoppas att du hytte med näven åt honom.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits