Grillad katt?



Åh nej, det hände igen! Vi pratade om hur hemskt det skulle vara om det hade brunnit i vår lägenhet, vilket ju är hemskt vem det än händer. Billy låg i mitt knä och spann. Och jag bara: "Tänk om vi hade kommit hem och allt var utbrunnet, då hade katterna varit små grillade korvar". Erik sa: "Näää säg inte så, vad hemskt". Och jag bara: "Då skulle jag ätit dem, mums!" Och så gjorde jag smackande ljud och klämde lite på Billys fläsk. Och hon bara kutade iväg! Thats it, hon fattar vad jag säger. Från och med nu ska jag bara prata engelska när jag pratar om dem i morbida och allmänt elaka situationer.

Men kanske kallar jag henne för Grilly nån gång ibland, när hon är dum.

Kommentarer:
Postat av: marika

men, du bara plågar dina kära katter

2008-10-17 @ 12:46:55
Postat av: erika

Inte gör jag väl det. Men det är plåget som är roligast att skriva om. :)

Postat av: D

äsch, så mkt dödshot och förolämpningar min fosterkatt fått utstå, och hon är helt normal.

Hon brukar iof jaga mig och slå mig när hon får chansen...

2008-10-17 @ 16:55:39
URL: http://vmguld.se
Postat av: Anonym

Om Billy tagit sig över människospråkströskeln, så har hon nog inte så långt kvar till att begripa engelska också. Sug på den du!

2008-10-17 @ 20:08:53
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

det var alltså jag som skrev det dära ovandär

2008-10-17 @ 20:10:14
Postat av: erika

Då får det bli franska. Tu est un chien noir Billy!

2008-10-17 @ 20:57:35
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Linnea.

Hmm, min bästa väns lägenhet brann ner helt och hållet igår. Då tänkte jag så. Då var det inte så kul längre.

Men en kul grej var innan idag när Bast (katten) ba: "Nu ska jag gå in i kylskåpet!" och jag puffade lite på henne med kylskåpsdörren för att liksom "skaru in eller ut" (ut, tänkte ju givetvis jag) och hon ba: "Jag ska in!" Så gick hon in och jag stängde. Vårat kylskåp har dessutom en såndär funktion att man inte kan öppna direkt efter utan det måste gå någon minut först.

LEARNING BY DOING kattskrälle! Sa jag när hon kom ut igen.

2008-10-18 @ 04:16:39
URL: http://philinea.blogg.se/
Postat av: erika

ja jag läste om branden på din/hennes blogg. Det var därför jag kom och tänka på hur hemskt det egentligen hade varit om det hade börjat brinna. Stora beklagelser till din vän.

2008-10-18 @ 17:11:12
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: henrik

hemligheten är att prata med lågt tonläge på rösten då fattar katterna ingenting! I know!

2008-10-19 @ 18:20:26
Postat av: Cecilia

Åh vilken sötnos!

2008-10-28 @ 17:04:57
URL: http://cecilialinnea.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits