Musikälskare



Jubileum! 33333 låtar har jag spelat på min dator sedan 23 jan 2007. Jubileumslåten blev Newfound lover med Tuva, älsklingsTuva. Mötet med banken kan väl sammanfattas med att hon rådde oss att vänta ett år så vi kunde spara ihop till handpenningen. Och det har hon ju såklart rätt i. Men vi vill ju ha huset nuuuu. Enligt deras beräkning över vårt hushåll lägger vi 960 kr i månaden på Fritid och lek och 2560 kr i månaden på Lunch. Låter inte det lite skevt? Jag tillexempel äter ju inte ens lunch! Frukost äter jag vid halv tolv och sen middag på kvällen. Märkliga typer, de där banktjänstemännen.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Om man väntar med grejer man vill ha blir det ju så mkt roligare när man väl kan skaffa dom! Min filosofi angående exempelvis Saluki-valp mähä

2008-10-10 @ 20:13:38
Postat av: mirijam

När jag och Tobe var och snackade om lån för 1.5 år sedan sa hon "jag tror att jag tar och ordnar ett möte för ekonomisk rådgivning åt er istället". Dom som skulle ringa och boka en tid med mig har fortfarande inte ringt. SEB däremot har gett mig sjuhundratusen. Mig som i mig och inte mig som i oss.

Summa sumarum: Man får vara otrogen mot sin bank.



//Hon med satanigatan hög ränta på topplånet (topplånet = handpenningen hon inte orkade spara ihop) men som ändå tycker att det är värt det.

Postat av: erika

oh yeaa? Min bank är ju SEB för bövelen. Det är Erik som har Nordea. Tack för the tips!

2008-10-10 @ 21:26:54
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

Well, jag tycker nog att det är klokt att satsa på lite handpenning. Och inte ta ett stort topplån och mata storkapitalet med räntepengar de inte förtjänat.

2008-10-13 @ 10:28:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits