Long Way Round



Long way round är en dokumentär där Ewan McGregor och han kompis Charlie åker runt jorden på motorcykel. Den är fantastisk. De är fantastiska. Jag har aldrig riktigt varit ett stort fan av Ewan men efter denna dokumentärserie älskar jag honom på ett sånt där fladdrande fjärilfjortisvis. Som när jag blev kär i Kalle i Soundtrack of our lives, eller Jari Haapalainen i Bear Quartet. Så mycket. Men bara kolla: han är rolig, han är känslig (gråter i nästan varje avsnitt), han är snygg (dvs, ser ut som Erik)(det där sista kände jag mig tvungen att skriva så han inte skulle bli svartis) och han är alldeles alldeles underbar. Helt klart årets dokumentär. De har gjort en till som handlar om när de åker genom Afrika, den heter Long way down. Den ska vi börja se snarast.

Annars har dagen varit trevlig. Soligt och fint väder. Jag cyklade bort till Kullarna i KroKsbäck och chillade ett tag, sen fikade jag med Ida. På kvällen tränade jag med Bea och sen bjöds det på båd middag och efterrätt. Sweet life. Ett jobb bara (och ett hus) så kommer allt bli perfekt.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Vem fan vill ha en karl som bölar i tid och otid?? Näää!

2008-09-25 @ 07:30:52
Postat av: erika

jag vet, i början tyckte jag att han var som vilken pappa Ingals som helst. Men sen tog det sig, han bölar liksom mest när han tänker på sin frua och på att saker ska gå illa och nån ska dö. Och då går det an tycker jag. :)

Postat av: kari

var du i krogsbäck nu ingen.

2008-09-25 @ 12:24:03
Postat av: kari

eller kanske såhär: var du i Krogsbäck nu igen?

2008-09-25 @ 12:24:47
Postat av: erika

fniss. Ja, eller vadå igen? Har jag varit där nyligen? Jag älskar ju kullarna, vill vara där ofta. :)

2008-09-25 @ 12:41:44
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Helena

På krogen? Eller i kroken?

2008-09-25 @ 17:02:51
Postat av: erika

jaha heter det Kroksbäck?

2008-09-25 @ 17:33:38
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

jeajeajea, jag kallar stället för krogsbäck iallafall. det låter finare!

2008-09-25 @ 17:35:04
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

I princip exakt samma diskussion har förts här för något år sedan eller några. Du beskrev din cykeltur i Krogsbäck och jag som jobbar där och cyklar där nästan dagligen påtalar lite fint... KroKsbäck om jag får be.

2008-09-26 @ 11:46:31
Postat av: erika

jag minns jag minns. tänk att vissa saker kan vara så svåra..

2008-09-26 @ 12:33:53
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Ebba

har alltid älskat ewan (tills han sålde sig till nya star wars-filmerna), sedan trainspotting och allt det där. tack för tipset om filmen, hade helt glömt bort min gamla tonårsidol :D

2008-09-26 @ 22:11:43
URL: http://toccata.livejournal.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits