Räserbajk

Ja det var en udda två dagar. Igår åkte jag hem till Edenryd för att gå till tandläkaren i Bromölla. Äventyret började när jag hade cyklat ner till stationen [staciååån] och i god tid köpt biljett, hoppat på tåget samt hunnit börja läsa min medhavda bok. Tiden gick och tåget stod där det stod. Helt plötsligt reste alla på sig och gick av. Jag fattade ingenting men hoppade av jag med. Då klev en lokförare ut och sa att: vadå, tåget gick precis, det åker där borta ni ser det väl? Jamen skyrre att någon inte hade sagt till alla oss i bakre delen av tåget att det inte skulle köra. Skyrre att det gick att öppna dörrarna till den delen som inte skulle köra. Skyrre att det inte var skyltat på perrongen. Så det var kört. Jag skulle under inga omständigheter kunna ta mig till Bromölla inom den tid jag behövde sa de på Skånetrafikens kundcenter. I sådana lägen är det bra att man känner folk med bil. Vår bil visste jag inte om jag kunde ta eftersom den skulle kunna säljas, men Marikas bil fanns och var tillgänglig. Cyklade i räserfart till henne, tog bilen, tankade och körde sedan det snabbaste jag kunde till Bromölla. Var framme 20 min innan det var min tur att undersökas och undersökningen gick splendid. Lite lite tandsten på två tänder men thats it. Sen åkte jag hem till föräldrarna och gjorde samma sak som jag alltid gör där. Stickade på en tröja, poppade micropop och kollade på Sexandecidi. Ja just det, jag simmade ju också i Valjeviken OCH badade bubbelpool. Så underbart härligt fantastiskt avslappnande efter mina 80 längder. Ahh.

Idag körde jag hem igen. När jag kom innanför dörren såg jag någonting stort och övertäckt i köket och trodde direkt att det var en ny motorcykel som Erik hade köpt, varför jag med den arga rösten sa: Men aaah, det var faktiskt mina 9 laxar som du är skyldig mig! Då bad han mig avtäcka den och vad var det om inte en alldeles egen räserbajk till mig! Moi! Han hade gått och klurat på det där och ringt på annonser en hel vecka, och nu hade han åkt till Lund och köpt en i present till mig! Tänk sicken snäll kille. Det är ju han som fyller år snart, inte jag! Sen skämdes jag lite över min tidigare arghet. Såhär ser den ut, den måste fixas lite med men sen kommer jag att susa fram som en kort men ganska bastant blixt på en gata nära dig! Murre fick provsitta.



Kommentarer:
Postat av: Martina

Han är snäller Erik! Du däremot är en bitch haha

2008-09-12 @ 23:09:46
Postat av: erika

jeajeajea.. whats new? :)

Postat av: Clary

Åh,vilken snäll pojke han är.Men så har han ju världens finaste tjej också. Smörj,smörj.Förresten så verkar Otto nästan vara sitt forna jag igen.Igår smet han iväg och var borta över en timme fast mörkret och regnet föll.

2008-09-13 @ 11:45:03
Postat av: Clary

Åh,vilken snäll pojke han är.Men så har han ju världens finaste tjej också. Smörj,smörj.Förresten så verkar Otto nästan vara sitt forna jag igen.Igår smet han iväg och var borta över en timme fast mörkret och regnet föll.Jag hittade honom grävande i kohagen.

2008-09-13 @ 11:47:08
Postat av: Malin

Erik är världens snällaste. Men jag är mest häpen över med vilken övertygelse du gick in för att komma i tid till tandläkaren. Tandläkaren, liksom?

2008-09-14 @ 23:59:12
Postat av: erika

jag är alltid sån mot auktoritära personer och institutioner. Jah vohl! liksom. Och så blev jag väldigt sugen på att köra bil långt ensam, det är det bästa jag vet. Och så ville jag hälsa på föräldrarna. A little of this and a little of that.

2008-09-15 @ 00:14:23
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits