Såklart!


Jag fick mig en tankeställare idag, eller snarare kom jag till en insikt. Det var när jag drack kaffe tillsammans med Kristin som vi kom att prata om hur man egentligen ska skriva personliga brev i jobbansökningar, och att man bör skriva något som fångar uppmärksamheten hos den som läser brevet direkt så att personen inte bara lägger brevet på hög och glömmer bort ens existens. Då insåg jag hur jäääla tråkiga brev jag skriver. Jag har hela tiden upplevt det som att det är någon hittepåperson jag sitter och skriver om och inte mig själv. Jag VET ju att jag inte är en sån torr och trist person som den i brevet. Det är inte personen i filmen som skrivit brevet, fast i brevet, liksom. Jag är ju nummer tre i syskonskaran och alltså en helfestlig person. Klassens clown säger de i syskonböckerna. Dessutom är jag 80-talist och alla vet att de är livsnjutare och vill ha ut det goda i livet. Eh.. om nu det är en god egenskap. Så nu. From now on är det jag som visar mitt rätta jag. Jag slår vad om att jag kommer att få ett jobb mycket snarare än vad jag hade fått om jag hade skickat mina gamla vanliga "Jag är en ansvarsfull person som gillar självständigt arbete blablablöblöböö". Det kan gå på två håll. Antingen fullkomligt älskar alla mig (jamen såklart!) eller tycker de jag är en supertönt som de aldrig vill ha med att göra. Ok, låt gå. Hellre det än att brevet är fullständigt beige och består till 80% av samma floskler som i en parodi av ett ansökningsbrev. Jag känner det nu. Det kommer snart bli min tur att få ett jobb. Oh yes.

Jag kommer dock inte att visa vad jag skrev i brevet förrän jag har fått jobb. Nänänä, så kul ska vi alltså icke ha det.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Du skrev väl att du var frigående va?

Postat av: Martina

Men vafan du fick ju se att jag hade nån jävla dröm att arbeta med barn. Årets lögn.

2008-09-19 @ 07:27:33
Postat av: kari

ett bekant foto det där.

Någon som vill hitta på något i kväll?

2008-09-19 @ 07:47:39
Postat av: Bea

Kari: Ja, jag, vi hörs i em.

2008-09-19 @ 08:17:16
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Malin

Frigående? du kan väl skriva att du är frigjord, det låter mittemellanspännande

2008-09-19 @ 08:32:13
Postat av: erika

Jag vill också vara med Bea o Kari!



hehe frigående höna kan jag va nån annan gång, likaså frigjord. haha

2008-09-19 @ 10:38:07
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits