2 månader



Jag läser en blogg där katten i familjen gått bananas av svartsjuka sen människorna fick barn. Katten började kissa och bajsa i sängar och på diverse andra olämpliga ställen och nu är det så illa att de måste göra sig av med den.  Katten alltså. I denna familjen som jag tillhör finns just nu en katt som är så besatt av att få vara nära mig att hon till och med ställer upp som tangentbordsunderlag. Hur ska det gå hur ska det gå?

Idag är det två månader kvar tills ungen kommer ut, enligt ultraljudet. Jag tippar dock att den kommer den 3/7. Kanske skulle dra igång en tippningstävling? En lärare på skolan kommenterade magen idag och trodde att jag var i sjätte månaden. Tji fick hon, här går jag omkring i åttonde! Vissa tycker magen är stooor (Kari) andra tycker den är liten. Hm. Jag tycker mest bara att den är. Konstigt det ska bli sen, när den ska bli vanlig igen. Nu känns det som att den alltid har varit en boll. Tänk så man kan vänja sig. I böckerna och på nätet står det att ungen nu är 44 cm lång. Det är faktiskt sketalångt! Jag fattar inte hur den får plats därinne.

Idag har jag börjat motionera Murre. Det är det enda knepet jag har kvar för att han ska gå ner i vikt. Jag använder ett snöre. Inte vilket snöre som helst dock utan nämligen Murres favoritsnöre. Vet inte var det kommer ifrån. Iallafall kastar jag det fram och tillbaka genom rummen och så får han kuta över soffor och stolar för att hämta det. Han blev helt andfådd och svettig på bara två minuter. Jag som hade tänkt ett gympapass på 15 min. Får väl trappa upp mer och mer för var dag.

Imorgon ska jag till lilla skolan och köpa böcker för 3727 kronor. Freckt. Hoppas jag inte försover mig som jag gjorde idag.

Kommentarer:
Postat av: ma

a du, han kommer väl att bli smal nu när du glömde all hans mat hemma hos oss.....

2009-04-29 @ 09:54:09
Postat av: erika

Ja det var ju olyckligt. Ännu olyckligare var det att vi kom på det i Tosteberga utan att orka vända. Men känner ni någon fet katt kan den ju få smaka, eller kan ni kanske ta med den om ni skulle ut till Bea över valborg?

Postat av: marika

http://www.youtube.com/profile?user=mugumogu&view=videos

2009-04-29 @ 20:20:00
Postat av: millie

vad söt katt :)

2009-04-29 @ 20:30:23
URL: http://sweettastes.blogg.se/
Postat av: millie

vad söt katt :)

2009-04-29 @ 20:30:28
URL: http://sweettastes.blogg.se/
Postat av: erika

ja eller hur?!

2009-04-29 @ 20:45:57
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits