bildblogg


Det står i böckerna att man ska sova när bebisen sover. Så det gjorde jag idag. Sov och sov och sov. Skönt värre. När vi vaknade (klockan halv tre) fick jag lite panik över det vackra vädret och lastade således ryggen och magen full av barn och bjöjs och så gick vi till Mölleplatsen lagom till dess att Ida kom paddlandes i en kajak. Gissa om jag är avundsjuk. Har alltid trånat efter denna sport men aldrig gjort slag i saken. Bor vi här ett år till så jäla.


Vid klubbhuset rådde en så lugn och skön stämning att jag var tvungen att säga "harmoniii" med tillgjord röst.


Dagens bästa: portabelt skötbord. Tack mamma! Snyggaste färgen dessutom. Igår när vi var i parken med Marika och Evert hade jag Settan ute i bara linnebodyn en stund. Vi blir båda två sjöblöta av svett efter att ha sjalat en stund nämligen. Så jag luftade honom och torkade svetten. Efter en stund påpekade dock Marika lite försynt att han började få helt blåa armar av köld. Hoppsan sa jag och fick stämpeln dålig mamma av mig själv. Idag hade jag strumpor och mössa som jag genast klädde honom i när jag plockade fram honom. Bra mamma.


Så kom vi hem igen och var åter sjöblöta av svett. Problemet var bara att hemma finns ingen sval skugga. Det fick bli endast blöja, och jag slogs av hur stort huvud bebisar faktiskt har jämfört med resten av kroppen. Jättestort!


....ganska stor mage också för den delen. Någon som tvivlar på min mjölkproduktion?

Kommentarer:
Postat av: Marika

Jag tycker du mest verkar hitta harmoni överallt. Kan det vara så att du är snuskigt harmoniskt o applicerar det överallt där du & Set befinner sig.



Vad betyder försynt? Hoppas det inte betyder något elakt. Typ sa Marika "kritiskt". Jag var mest bara chockad att han kunde bli så blå i den värmen. Inget mer!

2009-08-07 @ 09:24:14
Postat av: erika

nänä inte kritiskt. mer som att du ville liksom inte lägga dig i mitt sätt att sköta mitt barn men ska det vara såhär? äsch svårt att förklara men det var bra att du sa till. :)

Postat av: Marika

Haha, jag tänkte inte alls på att lägga i mig hur du tar hand om Set. Jag tänkte mest som i typ. "Oj Titta där går en hund på styltor!" "Oj, vad blå han är" :) you know?

2009-08-07 @ 10:33:56
Postat av: erika

Aj fatt. de var iallafall festligt blå!

2009-08-07 @ 11:12:04
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

Har han börjat tappa hår, eller är det ett försök till backslick?

2009-08-07 @ 20:19:27
Postat av: erika

erik eller set? :P fast nae, tror han alltid haft det såhär. Lite tapp kanske..

2009-08-07 @ 21:05:00
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Erika H

Skum ställning han sitter i. Blivande gymnast eller? Set alltså, inte Erik!

2009-08-08 @ 00:09:13
Postat av: erika

Typ sumobrottare. :)

2009-08-08 @ 00:30:42
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits