jättehuvud


Vi kollar på VM om dagarna. Jag menar alltså att jag kollar på VM och Set sover i min famn. Måste säga att han är ganska lättsövd den där ungen som jag har gjort alldeles själv ära vare gud i höjden. Tillsammans med Erik alltså. Hehe. Nå, det är varmt och svettigt. Solen steker in i lägenheten på eftermiddagarna så till den grad att jag sitter i ett hörn och surar. Jag är alltså redo för hösten nu, bara så ni vet. Handlade en kofta för 300 pix igår. Hösten var det ja. Ge mig regn och rusk. Och en kopp kaffe. Aldrig förr har jag varit så kaffesugen som jag är nu, hela dagarna går jag runt och längtar efter en kopp ljummen java. De säger att ungen får ont i magen om man dricker kaffe när man ammar men det kan inte hjälpas. Jag måste ha mina koppar. Idag lyxade jag till det och snaskade i mig en liten snickers till eftermiddagskaffet. Jag har nämligen fått första barnbidraget och kände att stunden krävde något extra för att fira.

Dagens kontroll på BVC visade att Set är 55,5 cm lång, 4650 g tung och har ett huvudomfång på 40,5 cm. Han ligger lite under sin kurva i både längd och vikt men ligger HÖGT över vad gäller huvudet. Jag lärde mig gå vid ett och ett halvt års ålder pga mitt stora huvud. Ska vi gissa att han har ärvt från mig?

Kommentarer:
Postat av: ma

..ja det är bara till att träna upp ryggmusklerna i förebyggande syfte...pussa Set!

2009-08-21 @ 07:57:09
Postat av: kari

"Jag blir så sugen på läsk, jag kan inte låta bli". Rackarns vad du handlar kläder hela tiden. Jag har gått ner mig i f-ledighetssparträsket och går här med mina ärvda lasiga kläder, men du slår på stort minsann! Kommer att skina som en primadonna jämfört med mig när vi går på stan tillsammans.

2009-08-21 @ 18:19:58
Postat av: erika

fast bara för att jag är sugen betyder det ju inte att jag glupar i mig direkt, dricker kanske två koppar om dan istället för en. Liasom lajsom. :)



Klart man vill ha nya fräsiga höstkläder efter en graviditet där alla andra kläder blitt tradiga och fula. Det unnar jag mig! Jag lämnade dock tillbaka klänningen. Den var ju för liten.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits