magen

Dagen innan förlossningen var magen en stor kanonkula fylld med bristningar


En timme efter förlossningen var magen inte lika stor som före, men stor var den. Som en pösig påse, liksom som en vattensäng som böljar och har sig. Eller som en jäst deg som man trycker hål på så den blir sladdrig.

Idag är den ganska liten men ändå större än innan jag blev gravid. Den är framförallt påsigare. Nu hade jag inte världens mest vältränade mage innan graviditeten heller men bristningarna är också kvar och man kan verkligen se att jag har varit gravid. De lär väl sitta kvar i tid och evighet men det stör mig inte nämnvärt. Jag tänker på Kvinnor och äppelträd där en av dem hade en ärrad mage efter massor av graviditeter och så tänker jag att jag är nu en redig kvinna.


Dock: dagens bästa tips om man inte vill visa sin tjocka eftergraviditetspåsmage: ha ungen i sjal på magen hela tiden! Kanonkul!

Kommentarer:
Postat av: Linnéa

du, jag känner likadant för min mage, den är inte snygg alls. men den har birut ett barn så vad spelar det för roll? jag trodde jag skulle må skitdåligt över den men jag bryr mg inte så mycket faktiskt.

Postat av: Erika H

Tack för den genomgången! Det var kul att se vad som händer med magen. En dag hoppas jag också kunna bli en redig kvinna!

2009-08-16 @ 16:46:05
Postat av: Clary

Set med dom sötaste fötterna i Skåne fyller en månad i morgon. Pussa honom från Farmor

2009-08-16 @ 23:00:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits