Navel uppdat


Dagens bästa för mig: Sets navel. Borta, fin, nästan läkt. Dagens sämsta för Set: en mamma som ska hålla på och fotografera när man just har fått en ny blöja i sömnen. Klart man vaknar och skriker.

Nytt möte på BVC stod på agendan för dagen. Set väger nu drygt fyra kilo och farbror barnsjukskötare sa att "här har vi en mamma med mycket och bra mat". Jajemen sa jag. Och så höll han en lång utläggning om hur lätt jag skulle kunna få mjölkstockning. Så då vet jag vad jag har att se fram emot.

Efter BVC åkte vi till djuraffären och köpte två säckar med kattmat. Murre fick bantningsmat och Billy fick lockemat för kräsna katter. Och faktiskt så äter hon glupskt av den. Tyvärr äter Murre ännu glupskare och har redan hunnit få i sig en stor del av hennes mat. Det jobbiga var dock när vi skulle betala säckarna i affären och mitt kort inte funkade. Köp medges ej. Pinigt. Jag trodde att jag hade massor av pengar kvar men när vi kom hem och jag kollade på internetbanken visade det sig att jag betalade räkningar för drygt nio tusen i juli månad. Min inkomst under juli månad var alltså två tusen spänn. Är inte det skandal?! Nu blir det inga barnvagnsturer med latte i näven denna månaden heller. Hur ska det gå hur ska det gå.

Kommentarer:
Postat av: AL

Onkel AL bjuder på latten så folk kan undra varför vårt bastardbarn är så jävla vitt!

2009-08-04 @ 13:44:13
Postat av: erika

nice! Fast nu ringde försäkringskassan och sa att jag skulle få mer pengar i månaden. Phew.

Postat av: kari

Ja, jag fick ju inte, men du borde kunna lämna en och annan slatt till neonatal.

2009-08-04 @ 19:53:50
Postat av: erika

får man kosing för det? Med tanke på hur mycket som läckt idag så - ja det borde jag. :P

2009-08-04 @ 20:03:35
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Erika H

Ja, när det inte går att handla på kortet.. då blir det pinsamt. Man känner sig sådär dumt oansvarstagande. Du är inte ensam i alla fall!

2009-08-04 @ 22:19:15
Postat av: Kristin

Äsch! Det händer mig jämt och ständigt. Bara att vänja sig. Ja, alltså att kortet inte medges. Inget annat.

2009-08-05 @ 12:24:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits