Promenad

Idag gick jag och Set en lång promenad (ja, en lång promenad. Ingen långpromenad) med Martina och James. Det var varmt men jag premiärade barnvagnen så det var ändå behagligt. Set sov som en liten stock hela vägen. Att komma in och ut ur hiss och hus är ett litet helvete men om jag ska betygsätta blir det nog ändå barnvagn - åtta tummar upp! Kanonkul!


Det fanns dock något idag som var ännu bättre än barnvagn. Tiden. Klockan och datumet slog nämligen 123456789. Jag tog en bild för att föreviga det underbara.


Tyvärr blev övningsbilden tusen gånger bättre, så den får ni också se bara för det.


Sen var det dags för Set att bada, det lilla klibbot. Tvättmaskinen tog vattnet i badrummet så det fick bli bad i köket. Såhär såg han ut när jag hade råkat doppa hans lilla huvud under vattnet. Herrejisses, i böckerna står det ju att de har en dykreflex och alltså stänger truten och håller andan när de kommer under ytan. Men icke då. Set gapade stort och fick sin första kallsup på kuppen. Blev lite sur.


Billy var mest intresserad av nyckeln till lådan. Luktade gott.


Erik följde med på världens längsta kvällspromenad runt stan, runt ribban, runt slottsstaden och hem. Tog tre timmar. Här har vi amningspaus utanför stans fulaste kyrka. Ja, det är den i bakgrunden.


Jag och Set tävlade om vem som var brunast (eller gulast?). Jag vann.


Sist men inte minst hittade vi stans fulaste reklamskylt. Only at Möllevången.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Åh nej! Tänk att jag missade detta unika ögonblick! Nu kommer det aldrig igen!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits