Det kom blod till och med, det gjorde det

Aldrig förr har jag sett Möring Smöring så arg som när veterinären skulle klämma på hans mage i morse. Han har dragit på sig en urinvägsinfektion. När han låg sövd i undersökningsrummet förbannade jag mig själv för att jag inte hade kameran med. Nu ska han få medicin i tio dagar och så hoppas vi att han blir frisk och kry till 2010 - året då han ska bli smal igen. (Well, good luck with that). Vi fick tid klockan nio i morse. Uppstigning fick således ske 07.45. Gissa om vi var groggy, speciellt stackars Set som fick tvingas upp. Sen hade jag kollat fel på busshållsplatserna så vi fick släpa 8,2-kiloskatten ända till Lantmannagatan (dessutom på en senväg och ingen genväg). Erik har alltså träningsvärk i nyckelbenet i detta nu. Så kom vi fram med andan i halsen klockan tre minuter över nio och tänkte att faasen med, nu är det försent. Icke. Vi blev sittande i (akut)väntrummet till minst halv elva innan vi fick komma in. Kollade på Knight Rider. Fruktansvärt dåligt. Besöket kostade över två tusen, men värst av allt var att vi inte hade med oss någon extrablöja till Set. Vi tänkte ju att vi skulle vara hemma igen till tio. Nu kom vi hem klockan ett med en blöja så välbajsad att ... jag kommer inte ens på något kul. Det var ganska hemskt. Fick skölja ungen i handfatet, tvättlappar hjälpte föga. Får hoppas vi är mer rutinerade när nästa unge kommer.

 

Haha,  bäst av allt, på apoteket vid medicinköpet:

- Vad väger katten?

- 8,2 kg.

- Då är han ganska stor..

- Jaa.. Vi försöker banta honom men det går inte så bra..

- Ja det står ju här på receptet men jag trodde att de kanske hade skrivit fel.

- Jaa.. Nää..

 

Alltså; vad jag skulle skriva idag var jag jag har tappat min inspiration och skrivlusta och att jag nog ska pausa några dagar. Sket sig. (..haha)


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hahahaha, jag skrattade högt åt det här inlägget! Kanske är det något med tjocka katter som triggar nåt inom mig, jag vet inte, men ja. Det var roligt.



Tyckte jag.

2009-12-17 @ 09:02:52
Postat av: Lilian

Som jag känner igen mig! Vår katt väger 9.5kg. Hon är så att säga en rejäl dam. Inte så jämt och fint tjock som möre(?). Hon ser mer ut som hon svalt en medicinboll. Att besöka djursjukhuset med henne är en plåga. De bekymrade veterinärerna tittar alltid argt på oss och säger att hon är överviktig och borde banta. Som om vi inte upptäckt detta och försökt att banta henne i tid och evighet. Funkar icke! Lyckas ni tar jag gärna emot goda råd.

2009-12-17 @ 13:02:45
Postat av: kari

Jag tror det är hög tid att Erik börjar uppfinna den där motionsanläggningen jag hittat på. Det verkar vara fler än Möööööör som behöver.

2009-12-17 @ 13:55:39
Postat av: jennie

lantmannagatan är väl en annars så förträffligt trevlig gata?:) särskilt området kring...lantmannagatan 6.



blöjmissar är jobbigt. har börjat lära mig av tidigare missar, men det har tagit sin lilla tid. suck.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits