20+2


Om jag nu skriver att jag tycker jag har blivit kanontjock om magen kommer jag att skämmas över det om tio veckor. Så det gör jag inte. Dock har den blivit större sen sist och tur är väl det.

Dagens bästa var att följa med Henny och Kari till BVC-kontroll. Hon är en söt liten filur den där Henny. Drygt fem kilo väger hon nu. Annars var det rätt gött att gå upp på bibliotekets ovanvåning och städa bland bilderböckerna nån timma eller så, medelst kaffe. Ah, ljuva eftermiddagar när eleverna gått hem och man kan ägna sig åt att putsa sin samling. Haha, jag har blivit en SÅNDÄR bibliotekarie redan. En sån som ogillar besökare som ändå bara skräpar ner och oredar böckerna. Fast sån är jag bara ibland. Tex idag.

Den värsta fasan har förresten hänt: ett perfekt, alldeles perfekt jobb har kommit ut på ams. Biblioteksjobb i Simrishamn, som jag inte kan söka eftersom jag är gravid. Jag sörjer och gnisslar tänder. Måtte ett liknande bli ledigt om ett år igen! Nu är det spenatspäckad lasagnetajm, only for the järnintag.

Kommentarer:
Postat av: kari

Tänk, också jag har käkat spenatspäckad lasagne.

Det är klart du ska söka jobbet ändå. De får inte rata en bara för att man är gravid. Jag var ju på jobbintervju två dagar innan jag gick på havandeskapsledigt. Fick iofs inte jobbet, men det tror jag faktiskt var för att den som fick det var mer kompetent.

2009-02-11 @ 22:01:33
Postat av: erika

ja fast alltså, detta är ett vik som varar från maj -09 till typ juni -10 så det känns rätt kört.. :(

Postat av: Martina

Sprally är väl bättre än ett himla jobb! Världsligheter.

2009-02-12 @ 08:05:25
Postat av: Clary

Det är som Kari säger.Vi anställde en sg som vi visste var gravid och sen skulle vara föräldraledig ett år.Vi tyckte att hon var bäst.Men visst, är det ett vik så...Du kan ju ringa och tala om att du finns och kan jobba ett år senare.

Bea, nu har det blivit en sån där vinter.Jag har gått över fälten iklädd skinnmössa med en massa halsdukar.Skottat fram bilen vid vägkanten och lyckats ta mig till jobbet,2:a dagen.Hoppas ändå att vädret fortsätter.

2009-02-12 @ 09:38:08
Postat av: marika

men sprally är ju lika liten/stor som när min mage är uppblåst för jag har fis på tvären.. haha

2009-02-12 @ 11:05:49
Postat av: Catrin

Hej!

Hittade din blogg av en slump och ville bara säga att jag inte tycker att du får låta din graviditet stoppa dig från att söka drömjobbet. Det är olagligt att diskriminera i sverige, och straffbart att negativt särbehandla gravida kvinnor. Kör på! :)

Kram

Postat av: erika

Kul att du hittade hit! Men fortfarande är jobbet bara ett vik på ett år, dvs hela min mammaledighet. Därför känns det onödigt att söka. Skulle ju i praktiken kunna börja jobba direkt men då blir det meck med ammning och sådant. Och eftersom vi ändå inte kan flytta dit ännu så hade jag dessutom fått pendla, så njae. Jag söker nog inte.. :)

2009-02-12 @ 11:46:48
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits