Böcker

Nu blir det långt. Vissa saker är jag hemskt dålig på, däribland att redigera bilder så att de sitter ihop i en snygg klump. Så det får bli såhär. Jag har varit på Litteraturgenomgång idag på BTJ och som vanligt blivit väldigt inspirerad och sugen på att läsa böcker. Efteråt gick jag en vända på stan för att spana in årets bokrea vilken jag måste säga var lite av en besvikelse. Kanske för att jag bara ville ha de böckerna Karna berättade om. Här följer en lista på de böcker jag köpte:

Morfar är sjörövare

Alban - popmuffa för små hundar

Cirkus i stan

Kanin-bad

Kanin-paket

Astons stenar

Och här är de jag VILLE ha, eller iallafall vill läsa. Många många:

Inkräktarna

Skuggporten

Kiki Strike - the empress's tomb

Samurajens döttrar

Tornrummets hemlighet

Sockerbullen på kruskakullen

Sagan om Despereaux

Hungerspelen

Clarice Bean stavas trubbel

Kaninkostymen

De ovanligaste barnen i världen

Hemligheten

Amanda och ängeln i flaskan

Gabriella Stjärna och fienden

The invention of Hugo Cabret

Kommentarer:
Postat av: mirijam

Alfie undrar vad "popmuffa för små hundar" är.

Postat av: erika

jadu, säg det. Nåt nostalgiskt från 70-talet. Du är väl ett hippiebarn, vet inte du? :D

2009-02-25 @ 23:05:55
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: AL

Varför är martina med på en av böckerna?!

2009-02-26 @ 13:02:22
Postat av: Martina

Vilken då om man får fråga gulingen?

2009-02-26 @ 20:32:13
Postat av: erika

jag tror han menar Astons stenar.



HAHAHAHA

2009-02-26 @ 22:34:32
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

Och tyckte du det var taskigt så tänk på att jag är mest lik omslaget till Sockerbullen på Kruskakullen..

2009-02-26 @ 22:49:44
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: AL

fattar inte att ni inte ser den slående likheten med Kiki Strike - the empress's tomb

2009-02-27 @ 08:22:34
Postat av: erika

klart vi gör, men det var roligare med Aston. :D

2009-02-27 @ 10:09:54
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits