Nostalgi

Har gått vilse i Spotify. Det blir värre och värre, eller om man så vill mer och mer nostalgiskt. Jag lyssnar på Grymlings och minns tydligt hur det är sommar och ljummen kväll och barnen och mamma städar inför att pappa ska komma hem från en resa. Minns inte vilken resa. Jag lyssnar på Wiehe och Afzelius och minns röda anoraks på alla fyra barnen och bussen vi hade och de gula bilstolarna i fnasig frigolit och promenader på lördagseftermiddagar vid fågeltorn runt om i Skåne. Och det bästa var hemvägen då vi skulle köpa lördagsgodis. När vi fick välja smak på tablettask själva och jag valde Kalle Anka-smak, sedemera Palle Kuling. Höjden av valfrihet. Så borde det vara fortfarande. Nu måste man välja elbolag och försäkringsbolag och all möjlig skit. Jag lyssnar på Roxette och minns när jag fick en LP av Elin H. Då kände jag mig vuxen trots att jag inte var äldre än tio. Men mest nostalgisk blir jag av denna, åt denna kunde vi alla börja gråta nästan:
 

Kommentarer:
Postat av: annika(fd bivil)

Lyssnade på wiehe och afzelius och valde kalle anka nu blev jag upprörd imperialist godis ju ; )

2009-02-06 @ 08:07:00
Postat av: ma

skickar grattiskram till min tredjefödda barn...så roligt o passande med lite nostalgi just idag...

själv tycker jag det var en roligare dag för 27 år sen än idag då jag för första gången på läääänge har feber o hostar förfärligt. EN FIN FÖDELSEDAG önskar jag min kära Pikmor!!!

2009-02-06 @ 09:33:51
Postat av: erika

Haha, men Kalle Ankas godis hade så mycket färgmedel i sig så det blev så gott för en liten!



Och Tack mamma! Hoppas du inte behöver ligga slagen länge, krya på dig!!

Postat av: kari

jag har inte ens lyssnat och blir nästan tårögd av bara tanken på texten

2009-02-06 @ 11:37:57
Postat av: annika(fd bivil)

äh jag är bara avundsjuk för jag inte förstår hur man får spotify vill ju också sjunka ner i nostalgin

2009-02-06 @ 23:46:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits