17+2, ultraljud



Vi har varit på ultraljud! Erik trodde att vi skulle till Familjens hus och såsade som fasen, så innan vi kom in var det lite sura miner och tandagnisslan. Men när vi fick se att det var ett litet sprallo därinne i magen som hade rätta propotioner och fina hjärtljud blev det glada miner och vi båda tyckte att det var en väldigt söt liten typ. Den rullade runt och sträckte på sig och lade händerna för ansiktet och ville inte alls ligga stilla. Den har dessutom en gigantisk överläpp, haha. Ser ut som någon i Simpsons. Hon bytte även BF (beräknad födsel) till den 28/6, så jag antar att den kommer på pappas födelsedag eller så. När vi var klara firade vi med fika på biblioteket (såklart!) och så firade vi att det var ett barn och att det levde och mådde bra med att köpa en dyr kläd som jag har spanat in sedan länge. Tursamt nog var den på rea. Jag tror inte vi kommer köpa så värst mycket kläder, men ETT plagg tyckte jag att vi kunde bjuda på idag när vi var så glada. Ska visa det sen när jag har hittat en bild. Och så ska jag väl bjuda på en magbild också. Här är iallafall UL-bilder.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Man ser ju att det är en Heikki! Alternativt Ethel!

Får även berömma fruns tjusiga livmoder haha

2009-01-21 @ 17:35:52
Postat av: Marika

Haha, Heikki? Martina, Du ska ju ha en Heikki! Själv tänkte jag mest säga. "åh det är en liten knodd i Erikas mage!!" Fy fasiken vad fint!! Glad glad för er skull! o att det är Erikas livmoder vill jag helst slippa tänka på, örk. haha

2009-01-21 @ 17:39:48
Postat av: kari

den har redan prillan inne

2009-01-21 @ 17:58:05
Postat av: kari

men har du känt några sprattel ännu då?

2009-01-21 @ 17:59:51
Postat av: Martinas mamma Gunnel

Sä fina bilder på den lilla eller lille lycka till med fortsättningen . Hälsningar Martinas mamma.

2009-01-21 @ 18:01:24
Postat av: Martina

Kolla min mamma kan med sin dator minsann!

2009-01-21 @ 18:12:44
Postat av: erika

Tackartackar Gunnel! Ochja, Kari, jag tycker mig ha känt sprattel rätt länge nu men man vet ju aldrig vad det är :)

Postat av: josefin

åh vad fina bilder! känner mig ultragammal (hihi) som inte fick se mitt (eller gustens då) ultraljud i 3d eller 4d eller vad det nu heter. :)

2009-01-21 @ 19:31:18
URL: http://www.oskarochjosefin.se
Postat av: ma

mormor säger hej till den lille m läppen!!!! så söt o vilka bra bilder!!!

2009-01-22 @ 07:17:46
Postat av: ma

plagget liknar på pricken något som ni svahnbarn hade ...så det är mer 80-tal än 90- tal om jag minns rätt!

2009-01-22 @ 07:19:41
Postat av: marika

Erika: Haha så sprattlet som känt har du trott varit en fis på tvären?? hihi

2009-01-22 @ 12:00:36
Postat av: Clary

Erika, du kommer inte att tro mig men första gången jag kände Eriks rörelser var det som en fiskstjärt som sprattlade till. Erik!Pussa magen från Farmor.

2009-01-22 @ 12:12:39
Postat av: mirijam

Coolt att den gör typ "hang loose"-tecknet! En liten surfare minsann!

2009-01-27 @ 00:49:12
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: erika

eller hur?! inte för att jag kan surfartecken men så är det väl, kidsen ska hålla på med saker som päronen tycker är skumt. :)

2009-01-27 @ 08:53:16
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits