Jag


Kolla, jag har fått en rejäl rynka. Nu är jag stor. I fredags fick jag reda på att jag ska jobba heltid hela nästa vecka också, kanske ännu längre. Jag har ingen aning om varför men alla timmar jag kan få är jag tacksam för. Glad i hågen gick jag längre än jag gått tidigare (brukar ju gå till Hjärup för att ta bussen därifrån) trots att det blåste snålt och kallt och jag började få skoskav. Så kom jag till en hållplats mitt ute på en åker utanför Åkarp. Det var mörkt och det fanns ingen busskur men bussen skulle ändå vara där om två minuter så jag väntade. Det gick både två och tre minuter. Efter 6 minuter var jag iskall och då kom äntligen bussen. I full fart. Alldeles för full fart och jag förstod att den skulle missa mig, så jag började vifta med min vita påse som jag hade med mig och jag är säker på att han såg mig. Men inte stannade buss-aset. Det var väldigt längesedan jag var så arg som jag var vid detta tillfälle. Där hade jag varit ute och gått i en och en halv timme, tror de då att jag hade lust att gå i 20 minuter till (bussen går bara var tjugonde minut)? Nä fy faen. Men jag fick streta på och vid nästa hållplats stannade bussen faktiskt. Jag kunde knappt säga hej när jag tröck ner kortajävulet. Trots att detta var en helt annan chaufför. Nå. Idag var dagen ungefär lika dålig av olika anledningar. Nu bakar jag bröd och vi har ätit god mat så humöret är återigen bra. När jag bakar bröd känns det som att det är en fredag sådär 1994 (mamma var ledig på eftermiddagarna på fredagarna och därför var det alltid bröd- och bullbak på g när man kom hem från skolan. Extra skön känsla). Trivselfaktor: hög. Jag vill också göra sådana minnen till mina barn.

Om två veckor fyller jag år. Då önskar jag mig:
- "Galenpanna" (ett spel)
- Presentkort på spegeln (biografen alltså)
- Honungsbalsam från Body Shop
- Presentkort på kläder
- Ett hus på Österlen, gärna i Gnalöv
- En bil
- Busskort
- Årskort på Kockum fritid
- Vattengympakort

Kommentarer:
Postat av: Martina

Var fan ser du den rynkan?!

2009-01-25 @ 22:07:17
Postat av: erika

vid mungipan!

Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Pax för honungsbalsam!

2009-01-26 @ 00:42:28
Postat av: Clary

Du har inga rynkor.Det är en dålig bild.Jag tänkte paxa för HUSET i Gnalöv med det finns inte kvar på Hemnet!!!

2009-01-26 @ 10:24:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits