Sleepy Lizard



Vi kollar på Life in cold blood, en av David Attenboroughs naturserier som vi har laddat hem. Den är ganska spännande, vissa ödlor är sjukt äckliga faktiskt medan andra är väldigt fina. Som Sleepy Lizard till exempel. Det är en liten och ganska ful ödla som är långsam och sävlig och snäll. Den har en partner i hela sitt liv, och om den ena råkar bli överkörd av en bil så sitter dess partner och sörjer hos den i flera veckor, sa David. Det var så fint att jag nästan blev tårögd. Av en ödla. Så nu är den en av mina favoritdjur - näst efter elefant och katt. Till saken hör att när den visades i bild första gången var min reaktion ungefär denna: "Urk! Skulle jag träffa en sån på riktigt skulle jag trampa ihjäl den så det sprutade vätska ur dess äckliga kropp!"

Nu ångrar jag mig.

Kommentarer:
Postat av: marika

ååååååh, fy vad sorgligt! snyftasnyfta

2009-01-29 @ 09:14:18
Postat av: kari

det var nog det mest ondskefulla jag någonsin hört från dig. Tur att du aldrig skulle göra det på riktigt.

2009-01-29 @ 12:48:40
Postat av: erika

Hoho, då har du aldrig varit närvarande när jag har kollat på Sydnytt! ;) Klart jag inte skulle, men otäck och vidrig såg den ut. Så vad lära vi oss: döm ALDRIG på utseendet!

Postat av: juhlia

åh, påminner mig om när jag kollade på ett djurprogram om en konstig papegoja. minns inte vad den hette men den va ett lätt byte för jag tror inte den flög. hur som helst levde den på en ö o man trodde att det va den sista som existerade på jorden. det va en hane. för att locka till sig honor gick papegojan upp på en topp och blåste upp sig som en säckpipa o gjorde ett konstigt ljud. varje natt. men det kom aldrig någon för han var ensam på ön. till slut dog han. efter hans död hittade man några andra på en annan ö som tros va dom sista. men man han aldrig föra ihop dem. han dog kärlekskrank o oknullad. då grät jag

2009-01-29 @ 14:04:29
URL: http://[email protected]
Postat av: karin

åh! djur!

2009-01-29 @ 22:34:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits