Stilstudie: katt jagar pingisboll



Det är inte kul att vara katt på kvällen när ens ägare vill sova och man själv vill leka och ägaren därför klämmer fast bollarna inne i skorna.. Dock fungerar min sko perfekt som katthatt, visst?! Jag såg Aidan Chambers föreläsa idag om hur man får barn och ungdomar att läsa. Himla klok man den där. Efter föreläsningar som den önskar man att man istället blev svensklärare. Men å andra sidan är bibliotekarie ett rätt så relaterat yrke, kan man väl säga. Snart ska jag och Bea se Lukas M:s senaste film. Hoppas den är bra, för den kostar hyndra kroner att se.

Kommentarer:
Postat av: marika

HAHAHAHAHHAAAAaaaaaaaa!!

Stackars katt..

2009-01-26 @ 20:46:58
Postat av: kari

haha säger jag med. Dela gärna med dig av de goda läsråden. Det är ju några år kvar innan det är dags för H, men ändå. Så kan jag vidareförmedla beröm för de fina bilderna på din blogg.

2009-01-27 @ 11:27:31
Postat av: erika

Nja, detta handlade snarast om barn som inte har läsning med sig hemifrån. Och jag tvivlar på att fallet kommer vara sådant för Henny-H. Jag tackar dock för beröm och undrar vem du vidarbefodrar från??

Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Jag är ju svensklärare och har läst Aidan Chambers bok om hur man gör läsare av barn. Eller hur man gör barn till läsare. Eller hur man gör barn med läsare... äh, du fattar. Kanske ska kolla lite i boken igen. Nu har jag en del elever som haaaaaatar böcker. En av dem ska gå "gymnasielinjen utan svenska" och sen ska han bli advokat. Lycka till!

2009-01-27 @ 18:34:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits